Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 30 juli 2012

forts....

till Helsingborg igen. Vi hade lite bättre tur med vädret. Det blåste som bara den men regnet höll sig hyfsat borta hela dagen. Vi åt lunch på en kinakrog och då låg solen på så vi trodde vi var utomlands. Vi hade ett par intressanta diskussioner om stadens blomster arrangemang. Jag var säker på att de hade en stor mördarsnigel som symbol, dottern hävdade med bestämdhet att det var en val. En val? Varför skulle de ha en val liksom?  Om man räknar antalet valar och sen antalet mördarsniglar tycker jag att det är mest sannolikt att staden väljer det senaste som symbol och inte det förre. Inte ens genom att fråga förbipasserande lyckades vi enas. Först dagen efter kom Nattis fram till att det nog var ett sånt där konstverk som ändras beroende på vart man står och hur man ser...kanske har hon rätt.



Förövrigt är ju städer som de är. Gator, affärer, fik små parker och mer affärer. Efter en heldag i Helsingborg var jag något trött i benen och längtade till grönare jaktmarker. Vi stannade till vid Fredriksdal för att se om Flora Linnea var öppet, vilket det inte var. Det vallfärdade folk dit för att se nåt lustspel när parken stängde och vi frågade om det möjligen var billigare att komma in när de strax skulle stänga. Det var det inte men Dottern och Modern skulle bara kolla lite här och där och plötsligt hade vi plankat in utan att någon upptäckte oss. Vi ringde till Maken som sa att han gärna låg i gräset utanför om vi ville kolla runt nån timme. Det ville vi, gratis är som sagt väldigt gott...




Vi käkade lite på kvällen och satt och pratade en stund. Nattis ville gärna sitta en stund med fåren så det gjorde vi, en perfekt avslutning på dagen. Vi han faktiskt stanna still i Råå också på vägen och smala lite stenar, en mycket viktig aspekt på semestrandet. Jag avslutade kvällen med att sitta länge i köks trädgården med ett glas rödvin och fick sällskap, först av några ungtuppar och sen av Linda som hade stället. Just så ska man leva livet tänkte jag och började fundera på hur mycket det skulle kosta att köpa en liten liten hästgård en bit utanför stan?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar