Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 13 juni 2012

skolavslutningar och annat kul

Ja så är det sommarlov för barnen äntligen...Det skönaste med det är att jag inte behöver springa bakom och elda med blåslampa...Sonen lämnade grundskolan. Med betyg i alla ämnen! Jag är verkligen glad och stolt över honom för oddsen har inte legat på hans sida alltid. Vi har precis kommit hem ifrån världens bästa lärare. Vi köpte ett smycke i minne som tack men hon såg lite förskräckt ut när vi ringde på dörren, Jonte hade gömt paketet och jag försökte se lite sträng ut och sa -att nu har vi ju sett betygen...Oh nej ska ni skälla på mig?! Inte alls, inte alls...Hon har verkligen betytt allt för högstadie åren och förtjänar att hyllas som årets lärare. Hurra för Katti alltså.

Innan dess han jag först med en fantastiskt trevlig och vacker urnsättning av älskade Morfar, nu är han till slut på plats hos Mormor och det tror jag han hade uppskattat. Det var väldigt fint. Samma kille som var med på Mormors. Det var lunch hos Mor efteråt, MosterGittans fantastiska pannbiffar (som för övrigt borde finnas med i nån kokbok av fint slag) lätt öl och jordgubbar, inte samtidigt dock. Min underbara familj blir bara roligare och roligare att umgås med till och med under så trista omständigheter som idag. Tyvärr hade jag lite bråttom då vi hade avslutning på jobbet.

Så jag kastade mig i bilen och han precis fram för att sjunga och dela ut diplom. Älskade ungar! Så många som slutar i år och börjar skolan...Vi fick en väldigt fin och speciell present. En kaffe kopp på armeringsjärn för att mata fåglar eller fjärilar i. Jag blev väldigt glad:)

Jag kommer få lite förändringar i arbetslivet framöver som jag nämnt men efter några turer fram och tillbaka är inget bestämt ännu...Det ska i varje fall bli väldigt spännande och jag är lite pirrig över hur slutresultatet blir. Jag har lite tankar och önskemål och jag tror jag vet vad jag vill i varje fall, nu gäller det bara att alla planer går i lås. Jag var ju väldigt taggad för den första förändringen men av olika anledningar blev den inte längre aktuell till min förvåning och kanske besvikelse...men som sagt kanske att det blir nåt ännu roligare om allt går i lås:) Jag berättar med när allt är klart jag lovar;)

Imorgon ska jag göra terminens sista IT dag med lite pluttra och lite möten av olika slag. Sen har jag nästan ledigt. Väntar fortfarande på svar på sista uppgifterna, den näst sista var bara godkänd! 66%...jag hade uppenbarligen inte förstått vad som skulle göras. Men men med tanke på att jag bara jiddrade så får man vara nöjd med godkänt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar