Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 16 juni 2012

Kärt återseende

Idag körde jag barnen till Vedbände för årets ridläger. Det är verkligen ett av de vackraste ställen jag vet och så väldigt trevligt. Vi blev väl mottagna som vanligt och hänvisade till stugor och "du vill väl träffa Tabasco förstås?" direkt och det var väl klart jag ville det:)

Det stack till i hjärtat där han stod och sov i boxen. Inte alls samma häst jag lämnade för ett år sedan tyvärr utan ganska insjunken och såg väldigt livstrött ut i ögonen. Fast när jag tog fram en godis och killade honom mellan frambenen kom han i håg vårt lilla trick och böjde snällt in huvudet mellan frambenen för en godis! Söta fina Tabasco.


Jag fick en liten rund vandring i de nya stugorna och restaurangen och Emma berättade att han inte varit så kry under året som gått. I höstas var han så himla fin men så blev det en hovböld innan jul och han blev stående. De tär ju förödande för an gammal häst. Nu har han ont lite varstans, i korset och i benen om vart annat men framför allt har han tappat livsgnistan...Åhh så tråkigt...Han skulle få lite njutning av massören i veckan och sen kanske gå på bete med Brorsan. Sen får de se hur de gör...Hoppas han får sluta sina dagar värdigt bara. Lille vännen...



Nattis fick först en Ponny hon önskat men bytte den med en tjej som fått Orkan, älsklingen från första lägret. Mor skrattar och inser att Dotter aldrig kommer att rida fina välutbildade hästar när det finns tjocka latmaskar att välja på:) Men överlycklig Dotter är värt många tusenlappar och efter lektionen var hon nöjd och Emma sa att hon nog skulle köra med sporrar nästa ridpass...

Jag är väldigt avis för jag har inget ridläger att åka på. Varför bokade jag inte det? (tror det hade samband med en viss plånbok...) men det hade varit så roligt att få stanna kvar. Nu har de ju fin restaurang med rättigheter och allt så ett vuxen läger hade inte varit fel.

När jag kom hem hade kaninerna fått sin bur halverad och placerad i trädgården och en halv grillplats var på plats inför midsommar. Så utöver att jag ska tömma stallet i morgon innan 10.30 måste jag städa en stor altan innan midsommar. Det är alltid kul någonstans även om det inte är hos mig;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar