Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 14 oktober 2012

städnoja

"Du brukar inte var så bra på såna där typiska kvinnosaker mamma". VA!!! vad har jag gjort? Jag födde ju två barn en gång i tiden. Barnen oroar sig inte direkt över att Far är bortrest. De hoppas på Pizza varje dag och att ingen kommer tvinga dem till att städa. HA!

Här ska bevisas motsatser ..Igår efter stallet passade jag på att städa ut min garderob. Det blev 4 papperspåsar med kläder till behövande. Nu kan man faktiskt gå in i rummet. Städade även resten av sovrummet när jag ändå höll på. Mamma hämtades på flygplatsen och kördes hem innan jag däckade i säng vid halv elva.

I morse vaknade jag tidigt och vi åkte till stallet Nattis red i regnet och Fabian är helt återställd till vår stora lättnad. Jag städade i stallet för det var vår helg.

Väl hemma blev det storstädning. Alla barnen skulle hjälpa till men Dottern duschade i en timme så hon kom undan...ett tag i varje fall...jag plockade undan allt i vardagsrummet och städade i köket ...Sonen damsög hela huset, till och med under kuddarna i soffan. Jag dammade! ( det brukar jag göra till jul och påsk) Sen städade vi lite till innan vi åkte till affären för att storhandla. Frukt och grönsaker. Maken har handlat så frysarna är fulla med annat viktigt så nån Pizza blir det INTE!

Det bästa med dagen var ändå att åka hem till Mamsen och äta middag. Riktig stek med potatis och sås. Hon hade handlat i USA till lilla mig så nu är garderoben och badrummet nyfyllt med fina saker. Syster skickade hem en present också som bara var så rätt i tiden. Jag hade planer på att köpa något fint, lite ljus eller så för att hösta till det lite här hemma men det glömde jag givetvis när jag var i affären (handla är inte min paradgren) Nu behöver jag inte handla för det blev perfekt!

När vi kom hem var klockan inte så mycket så Dottern han städa badrummet och jag städade ur kylskåpet.

Utöver detta har jag tvättat tre tvättar...

Total städnoja med andra ord. Jag har hotat barnen så de har lovat att använda samma kläder en vecka och se till att lägga allt smutsigt direkt i tvätt korgen. Ingen tar nya glas, alla måste plocka undan direkt. Om alla håller detta kommer vi inte behöva städa på en månad...

Dottern tittar sig storögt runt i köket. " du, så här rent är det ju aldrig när pappa är hemma!"
Nåde den unge som avslöjar mig....


1 kommentar:

  1. Blev ju precis så fint som jag hoppats!! Va kul :D Tack för bilden!!! Det är ju bara första veckan utan maken, du går nog snart tillbaks till normal - ingen panik!!! Man har dolda såna där talanger...upptäckte ju själv såna sidor efter flytt och hemmafru jobb :D:D Själv ska jag fixa höst här hemma i veckan också - Halloween!!!!!!!!!!!!!!! Tjohoooooo!!

    SvaraRadera