Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 12 oktober 2012

hade otur när jag tänkte...

Eller för att vara helt ärlig, jag tänkte totalt FEL idag.

Jag mådde inget vidare när jag vaknade. Det gick inte över av kaffe. Jag kom heller inte igång efter en kopp till, en kaka eller en ipren...Inte ens lunchen hjälpte, om möjligt blev det ännu värre. Så efter att ha gjort min sista observation bestämde jag mig för att åka hem och sova en stund. Jag åt en skål med flingor och drack en kopp med amerikansk flu medication. Smakar som ört och honungs te men innehåller något som tar bort alla influensa symptom...på tio minuter.

Sen behövde jag inte sova mer, däremot behövde jag åka till stallet för att,
1: se om Fabbe gick att sätta igång
2:bada hästen för i morgon kommer en tjej som ska klippa och hon vill inte få grus i maskineriet...bokstavligt!

Solen var ju helt fantastisk idag så jag borstade snabbt av och gick upp i paddocken. Ingen synlig hälta så jag satt upp och han känns ren...fast väldigt flåsig och lite hostig...skrittade en halvtimme och travade lite grann för att känna på honom. I morgon tror jag att jag töm kör för då ser jag om han är återställd när han får jobba lite...jag tror inte att det är någon fara med honom. Latina verkar vara en bestämd dam. Sparkade bakut med Karin så vi funderade på om det var sadeln som klämde. Det gjorde den men jag hoppade upp barbacka och då sparkade hon bakut också så det är kanske en tuffare häst än man trott. Hoppas Karin hittar rätt häst snart... Det är så tråkigt att leta häst men det ska ju kännas helt rätt i hjärtat.

Sen badade vi Fabian och packade in stackaren i fleece filt och täcke med hals för att hålla honom ren tills i morgon...Han verkade inte missnöjd men det ser ju onekligen lite kul ut...

Sen åkte jag hem för jag började bli lite stressad. Lagade en snabb soppa på purjolök och potatis och slängde in ett bake-off bröd till. Barnen är inte hemma och jag skulle hämta mamma på flygplatsen...Fast jag kan inte hitta något plan som kommer in när hon skulle komma.

Så jag ringer USA och pratar in ett meddelande på vad jag tror är min systers hemtelefon (eller hoppas) på engelska och svenska om vart annat...sen ringer jag min Moster och morbror för att fråga om de vet när hon kommer...OCH de berättar att det är i morgon... på lördag...nej men skit och vilken tur att jag hade otur åt det hållet och inte åt det andra...att jag trodde hon skulle komma lördag och hon stod och väntade på fredag...

Nu har förkylningen kommit tillbaka. Jag borde förbereda mitt eftersamtal för måndag...men jag orkar inte.. jag tar ett glas vin istället ...och går och lägger mig tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar