Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 10 oktober 2012

vackert väder...

En sån solig dag! I morse kom första frosten och i bilden på väg till Alingsås låg dimman tät här och var. Just då vill man ju stanna bilen kliva ur och bara njuta av naturens skönhet...Ibland tänker jag att jag borde gå upp så där tidigt och njuta av morgonen som jag faktiskt tycker är vackraste tiden på dagen, speciellt så här i hösttider...fast när jag är ledig och skulle kunna njuta då orkar jag inte gå upp.

I morse var jag så tung i huvudet och huvudvärken har kommit och gått under dagen. Det är en liten förkylning som tänker hälsa på men jag smällde igen dörren i ansiktet på den..Den står fortfarande och knackar.

Jag åkte Direkt upp till stallet efter jobbet. Klockan var runt fem när jag väl kom dit. Tog en smutsig Fabian upp i paddocken och lekte lite NH. Hältan syns inte alls nu men när han går i vänstervarv på liten volt ser jag att han ställer sig utåt i stället för inåt så jag tror han har en stelhet/ont i bogområdet, han sträcker inte ut sidan. På fredag kanske vi kan belasta lite mer, vi får se...

Idag lagade Sonen middag och dn var bara 30 minuter sen och helt ätbar. Stinas kyckling blir inte bättre än den är...fet och otäck men med lite ris och kokta grönsaker som han också fixade till blev det helt ok.

vi bestämde att vi ska ta en gemensam städdag på söndag och sen äta god middag och efterätt som belöning. Sen ska vi inte stöka ner för då behöver vi inte städa förrän Maken kommer hem! Vi är så smarta vi...(jag är smart för jag tro att vi kan lura oss själva till att hålla lite ordning...) Sonen frågade om han skulle kolla om det behövdes mer pellets i pannan och Dottern hade STÄDAT kanin buren utan att jag påmint när jag kom hem?! Ansvarsfulla barn ? Eller inser de att mor är lätt manipulerad? Återstår att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar