Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 3 december 2012

underbara måndag!

Snön faller i stora tysta flingor utanför fönstret. Helgen blev sådär perfekt som jag hade hoppats på med släkt träff och julpynt. I går han jag och maken iväg en sväng för att handla julklappar. Kom hem med nya skor till 75%av familjen i stället. Jag investerade i nya vinter stövlar med infällbara broddar för halkigt väder. De ska dessutom hålla värmen ner till -20 grader så jag hoppas att det var en god investering, de var inte gratis om man säger så.

Kompis:)
Idag provade jag mina nya varma ull långkalsonger, ullstrumpor , ullsula och min gamla trotjänare OVERALLEN...Vädret var underbart så jag tog faktiskt en lång skogstur i den tysta snön trots att jag lovar mig själv att inte rida ut ensam på måndagmorgon. Men Goa Britt sa att jag kunde skicka ett sms när jag kom tillbaka och om hon inte hört från mig på en timme skulle hon komma hem och leta. En sån fantastisk ritt att börja veckan med. Total tystnad, lugnt tempo och glad häst. Kläderna var perfekta och höll mig varm hela tiden. Det enda jag glömt planera för var snöstyltor...inte ens världens bästa isbroddar hjälpte i uppförsbacken när styltorna var högre än brodden. Lite "bambi på hal is" blev det  men eftersom pålle är snäll är det bara att sitta av och leta upp en lagom barrig gran att mumsa på medan man knackar packis med baksidan av spöt...tipps till mig själv. Ta med hovkrats i fickan nästa gång...


Dagen blev precis ännu bättre för till lunch åt jag köttsoppa och skypade med bästa vännen Lovisa i en halv timme. Lite stressad är jag nu för om jag inte åker om tio minuter kommer jag försent. Och jag har inte klätt mig än:)

nu har jag precis köpt lite mer lagringsutrymme så det kommer lite bilder också:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar