Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 5 december 2012

hej mitt vinterland!

Vad underbart det är när vintern väl är på plats. Och vad bra planerat i år, precis till första advent så att julstämningen infann sig direkt! Det blir ju inte sämre av julförberedelser på jobbet varje dag. Idag julpyssel och glöggdrickande med musik på lagom nivå i bakgrunden och glada barn.
Igår gjorde jag fina julkort till systers svärisar och farfar Peer. Det blev ett par till som förtjänar att hamna i postlådan till helgen. vi får se vem som blir den lyckliga vinaren i år:()

Jag har världens snällaste och bästa häst. Fast han är en ponny...Idag skyndade jag mig till stallet för jag tänkte att en skritt-tur i snön skulle göra dagen fulländad. Det gjorde det. Tack vare Fabian som snällt går fram i terrängen oavsett vad som finns i den. Idag höll han sig på benen även om det var nära att vi ramlade omkull ett par gånger. Man ser ju inte vad som finns under snön. Ibland är det hårda hålor och plötsligt står vi i vatten upp till knäna för att isen inte höll. Jag red lite halv vilse två gånger också då jag vid ett tillfälle inte fick Fabian att gå på ett visst ställe utan fick rida runt. Eftersom han annars snällt sätter hovarna där jag  ber honom så tänker jag att det säkert fanns ett gott skäl för honom att vägra gå... kanske ett gryt eller något annat som han förnimmer. Nåväl vi kom ut ungefär där jag väntade mig.

Fina Fabian väntar snällt
Det är så vackert i skogen när snön lagt sig. Tystnaden är verkligen total och det är alldeles orört utöver lite har och rådjurs spår. Jag följer rådjuren där det går för stigarna syns inte mellan blåbärsrisen. Det enda som saknades var väl ljuva folkvisor i bakgrunden. Och snösulor! Idag behövde jag bara sitta av fyra gånger och jag tog mitt eget råd och hade en hovkrats i fickan. Gissa vem som längtar efter att hovslagaren ska komma? Det dröjer ända till den 17:e så det kommer bli många skritt-turer i skogen och kanske en och annan vilodag för Fabian . Med tanke på att han inte får sommarvila så förtjänar han det.


Jag älskar vintern!


Våra fina stigar i Öjersjö



väldigt vackert vinterland



1 kommentar:

  1. Efterssom dom måste hamna i brevlådan redan till helgen så ser jag mig som vinnare :D:D:D Wohooooooooooooo!!!!! Vill också ha vinter, kommer visst till helgen :D:D:D:D

    SvaraRadera