Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 6 augusti 2013

Nytt jobb!

Och ny energi! Det är lite svårt att tänka sig att det kommer nu energi direkt när jobbet kommer igång. Kanske är det för att sommaren varit så fantastiskt fin och solig? Kroppen är full med Goa vitaminer och har fått vila upp sig ordentligt. 

Igår kom jag alltså in på mitt nya jobb. Jag skriver inte här vart det är men de som känner mig väl vet ju redan så det är ju inte så viktigt. Vad som känns viktigare är hur trevligt mottagande jag fick första dagen! Mycket imponerad faktiskt och undrar om det är så det är på detta ställe eller om jag har haft tur som kanske redan har ett rykte där. I varje fall så fanns det tre kända ansikten på plats vars ägare gav mig en stor kram och önskade välkommen... Inte illa, jag älskar att kramas. Sen fortsatte dagen med massor av nya namn och ansikten som ska memoreras och rutiner som ska förstås och relationer till barn som ska byggas. Jag var ganska trött igår kväll. Maken lagade mat medan jag snabbpromenerade av mig det värsta surret i huvudet och sen njöt jag av kvällen och ett avsnitt Sherlock. Båda barnen ringde under programmet i turordning så det drog ut lite på tiden...kom i säng efter elva och ställde klockan på fem! Fy...men dagen förflöt trots att jag var trött och lagom tills det var dags att gå hem hade jag glömt bort det där med att hålla låg profil första månaderna och redan börjat tagga igång på allt kul man kan göra på det här stället. Stämningen inbjuder verkligen till utvecklande arbetssätt och lustfyllt lärande för mig och förhoppningsvis alla andra och barnen med...
Jag är mycket nöjd med mitt byte av jobb. Fast sen får jag ju erkänna att jag ringde två gamla kollegor när jag kom hem bara för att jag saknade dem.

Hemma har jag hunnit sitta med sonen och hans sommarläxa och sen yoga lite lätt för att hålla sig i trim. Efter maten städade jag ut marsvinsburen och dammsög dotterns rum. Jag borde få massor av pluspoäng och utmärkelsen årets mamma! Jag skördade också två gigantiska squash, fem tomater och en gurka. Vi svälter inte ihjäl här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar