Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 7 augusti 2013

Oj vad trött jag blev!

Inte ens en halv vecka klarade man av innan man blev trötter. Jag tror det beror på att jag vaknade mitt i en dröm i morse. Den var en gammal tant och en stor man som ville slå henne...väldigt jobbigt för jag bar runt på tanten på något sätt i drömmen och eftersom jag inte fick sätta ner henne innan jag vaknade har jag väl burit runt på henne hela dagen...

Det var första Cikt dagen och naturligtvis satt jag ensam på kontoret. De andra i gruppen har ju sånt där sommarlov i evigheter... Fördelen är att jag får gjort väldigt mycket mer på en dag och eftersom hästen inte kommit ännu och jag inte hade bråttom iväg jobbade jag på i över åtta timmar! Det är bra för i bland kan jag behöva gå tidigare av nån anledning. Nästa onsdag ska jag förbereda ett kort föredrag om appar i förskolan. Jag har en hel del men jag insåg att det mesta ligger på förra förskolans iPad så jag får göra nya saker. Lite extra jobb så innan dess har jag nog behövt jobba en hel dag extra! Kanske är det därför jag är trött?

Jag lagade god mat från trädgården igen och börjar smått fundera på att göra en receptsamling på trädgårdens godsaker, i bloggform tänkte jag. Men när jag satte mig och började pyssla med det efter att ha suttit vid datorn hela dagen kändes det helt hopplöst. Jag ser framför mig hur set ska se ut och tänkte prova ett nytt bloggverktyg, typ wordpress som jag hört så mycket om. Men det var betydligt svårare och de layouter jag vill ha kostar så klart pengar... Så jag gjorde en ny blogg på blogger men då står samma information om mig på båda bloggarna och det vill jag inte. Snacka om problem, allt jag vill är ju att komma ihåg vad jag gjorde med allt jag odlat...

Imorgon jobbar jag lång dag på nya jobbet. Hoppas det blir lika roligt som de första två dagarna. Jag var uppe en sväng på kulle idag för att hälsa på mina gamla kollegor. De hade börjat möblera om och det såg så fint ut. Men ändå, bortsett från hur mycket jag tycker om alla som jobbar där kändes det inte som om jag längtar tillbaka just dit. Skönt!!!

Nu kryper jag till säng och hoppas att tröttheten inte är ett första tecken på kommande infektion utan bara vanlig trötthet.
                                  
        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar