Om mig

Mitt foto
Sweden
TÀnk om man kunde göra allt det man ville? TÀnk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava pÄ sÄ man glömmer att det Àr just detta ögonblick som Àr livet...Jag vill försöka fÄnga drömmarna i livet och hÄlla dem levande, om inte annat bara för idag...

mÄndag 24 februari 2014

Det kÀnns

đŸȘIdag kĂ€nns det. En vecka innan horseshow och vĂ„r förhoppning var att vi skulle roa oss med att köpa saker till vĂ„r nya hĂ€st. Och eftersom vi inte har bestĂ€mt oss fĂ„r vi vĂ€l köpa saker som skulle kunna funka pĂ„ en liten nĂ€tt ponny eller en som Ă€r lite rundare. AlltsĂ„ Fabian. Eller ocksĂ„ Ă€r det sĂ„ att vi bara ska koncentrera oss pĂ„ att köpa prylar till oss sjĂ€lva, eller kanske spara pengarna sĂ„ vi kan köpa en ponny?  Och njuta av tĂ€vlingarna. NĂ„vĂ€l vi har alltsĂ„ fortfarande inte hunnit bestĂ€mma oss för hur vi ska göra med Bella. Vi har inte heller hunnit prata eftersom jag varit istallet hela eftermiddagen och Nattis hos en kompis sĂ„ det fĂ„r vĂ€l bli ett ordentligt samtal till kvĂ€llsthet. SĂ„ vi kan ringa och sĂ€ga hur vi vill göra. 

Jag red i varje fall Fabian för första gĂ„ngen pĂ„ tvĂ„ veckor. Nacken var fortfarande inte helt Ă„terstĂ€lld det mĂ€rkte jag men det blev ett bra pass pĂ„ 45 minuter i stormen. Första gĂ„ngen pĂ„ lĂ€nge i jeans och boots istĂ€llet för lĂ„ngkalsingar och fleeceöverbyxor och vinterstövlar. Det hade till och med torkat upp lite i hagen och paddocken var alldeles nysladdad och fin. Lite kallt nĂ€r det blĂ„ser sĂ„ pĂ„lle mĂ„ste gömma huvudet mellan frambenen nĂ€r man gĂ„r...Det kĂ€ndes i musklerna att det var ett tag sedan jag red ett helt pass sĂ„ imorgon blir det trĂ€ningsvĂ€rk. Fabian skötte sig fint Ă€ven om han blir lite pĂ„ tĂ„rna han med nĂ€r det blĂ„ser och trĂ€den knakar i skogen bredvid. Han gillar heller inte nĂ€r det blĂ„ser i de vita linorna runt paddocken sĂ„ man fĂ„r hĂ„lla honom sysselsatt. Idag jobbade vi med övergĂ„ngar och sidepass. Ryggningarna funkade perfekt och Ă€ven nĂ„gra riktigt fina rollbacks. Formen var riktigt fin i högervarvet men i vĂ€nster var det svĂ„rare. Det mĂ€rks om man inte jobbat honom ordentligt pĂ„ nĂ„gra dagar. Böjning och slutor, böjning och slutor. 

Det blev hamburgare till middag och de tvĂ„ första avsnitten av falling Skies andra SĂ€songen. Skönt att bara sitta i soffan och mysa med maken. Den hĂ€r veckan blir en ganska lugn vecka. Jag ska göra ett förbesök pĂ„ skolan vi har vĂ„rt alp uppdrag pĂ„. Borde hinna Ă„ka och hĂ€lsa pĂ„ min lilla mamma pĂ„ onsdag. Vi blev erbjudna att komma och provrida en valack i Lerum som ocksĂ„ ser trevligt ut pĂ„ onsdag.( Kanske kan sĂ€tta lite perspektiv pĂ„ vĂ„r kĂ€nslor. Sist vi provred pĂ„ hopplektionen var det ju bara en kĂ€nsla av "aldrig i livet" att den dĂ€r ponnyn  slĂ„r vĂ„r Bella! Men det Ă€r ju bra att rida mĂ„nga hĂ€star.)  Den hĂ€r Ă€r inte alls lika vacker och nĂ€tt. Alldeles för ung och sĂ€kert inte hĂ€lften sĂ„ utbildad. Hoppas det stormar riktigt pĂ„ onsdag!!! eller att den Ă€r underbar och snĂ€ll och helt trygg och billig. Och efter sĂ„ kan vi hinna hem till mamma efter och dricka kaffe. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar