Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 27 februari 2014

Man kämpar på

Letan efter den perfekta hästen gick vidare igår. Vi provred en söt och mycket trevlig valack på sju år. Han verkade snäll och stabil. Fantastisk galopp men när jag satt mer i traven fick jag ganska omgående ont i nacken. Natta red den bra men det märktes att den var lite yngre. Inte för att det syntes men jag kände det. Natta var förtjust men ridmässigt synkade de inte 100 % det gjorde den däremot i söthet och charm. 

Igår jobbade jag hemifrån till största delen. Jag kompade också ut lite av mina överskotts timmar så jag han rida Fabian innan provridningen. Det var ett riktigt härligt pass i en sladdad paddock, vindstilla och med en disig vårsol som lovade värme inom snar framtid. Jag plockade av mig ytterjackan och red i fleece. Förövrigt jobbade jag  på en Keynotepresentation om apputveckling. Förra terminen samarbetar jag och barnen med två tjejer från Chalmers mastersutbildning kring apputveckling och interativ design. Fint ord va? Undrar hur det stavas egentligen. I varje fall var det ett spännande projekt som har mynnat ut i en app som kommer säljas på AppStore i mars. Dessutom fick den andra pris i en tävling! Man blir lite glad då faktiskt. Och det behövs ibland...

The second prize for DEVICE Design Award 2014 - Student Category go to ”CamQuest: Design and Evaluation of a Tablet Application for Educational Use in Preschools " by Jennie Berggren & Catherine Hedler.  The motivation is as follows: “The design presents a good pedagogical application for children, based on an interesting concept of learning about geometry. The method is clearly described with a high degree of participation of children in the iterative design process. In this way the project contributes to development of apps that are specifically tailored to fit into a preschool context.”

 
Gott jobbat tjejer! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar