Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 2 mars 2014

Årets fest,

För alla oss häst fantaster är det ju Gothenburg Horse show som är årets festhögtid nummer ett... Bi laddar redan innan jul när vi köper årets biljetter. Dyrt är det och eftersom det är mässa till brukar det bli dyrare. I år tror jag dock att vi slagit rekord i minst spenderade pengar. 400 kr för ett par sporrar och sport remmar. Väldigt snygga och en rund fin liten nybörjar trissa. De flesta westernsporrar ser ut som tortyr redskap, men de här var snälla... Det var allt vi köpte. Inga kläder, ingen ny hjälm som var meningen att vi skulle köpa då den andra gick sönder i provridningen förra helgen. Inga chaps (hittade ett par fina för bara 3400kr) 

Det blev inte ens ett nytt täcke, vilket vi borde köpt men eftersom vi ska lämna tillbaka Fabian snart och inte vet vilket täckesstorlek nästa häst är så kändes det onödigt. Fabian behöver ju inte hålla sig varm i varje fall, möjligen torr... 

Man ser massor av känt folk på mässan och det är trevligt att byta lite nyheter. Tävlingarna var ok men i år tyckte jag att det var lägre klass än förra året. Då var det ju världskupp i både hoppning och dressyr. Bäst var GP ponnyn. Två ryttare som tappade tränset när de föll av roar ja alltid även O. Det är lite synd om dem närde. Tagit sig så långt som till final. Annars var dressyren riktigt trist och hoppningen riktigt spännande. Roligast var nog att titta på western clinics i paddocken.  

Det är inte  direkt fattigt folk som sysslar med hästar. Skönt att inte dottern är prylgalen, inte en ska ville hon ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar