Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 7 mars 2014

Fredag,

Yes. Fredag!!! Och gott är det med helg. Det var lite kyligt idag men ändå en skön dag. Jobbet var riktigt trevligt för att vara fredag. (planeringsdagar blir ibland lite stressiga) Det var min tredje sena dag den här veckan och den ända hyfsat tidiga dagens slutade klockan tre och fortsatte sen till sena kvällen med stallsysslorna. Nu ska det bli skönt att vara ledig några dagar i varje fall. Sen är det två veckors ALP-uppdrag som hägrar och bortsett från att jag kommer sakna barnen på jobbet är det skönt med ett avbrott från vardagen och andra spännande upplevelser.

Mindre roligt var att ponnyn vi skulle titta på på söndag troligen är såld redan. Fick ett mail som avbokade provridningen under förmiddagen. (heder till ägaren i varje fall som inte lät oss  åka i onödan) Nåväl jag var inte så intresserad från början, tyckte inte alls den var så fin. Men efter att ha pratat lite med folk i synnerhet och allmänhet kom jag fram till att det nog var en riktigt trevlig häst trots allt. Så nu är jag besviken. Igen! Nattis har redan gått vidare till nästa projekt men jag har lite svårt att ställa om. Vi svarade på två nya annonser idag. En fin fux som var ädelt vacker och verkar trevlig. Men jag får för mig att den är lite hetlevrad (arabutseende) och så var det en skimmel som verkar snäll men Natta tycker har kass galopp...att det ska vara så jäkla svårt!

Nåväl det blir en lugna och skön helg alltså utan några större utsvävningar, ska träffa en kompis i morgon och fika och det var väl säkert ett år sedan! Ska bli så roligt. Och så lite Fabian ridning såklart. Så förhoppningsvis en helg som ger lite återhämtning innan det är dags för nya tag.

Kvällens fina njutning blev portabello svamp med getost och honung, rödbetor med getost och en gryta på fläsk och rättika. Inte fel, inte fel alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar