Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 17 september 2014

Bekvämt

Just nu har jag snart suttit en timme i solen. Efter jobbet åkte jag förbi mataffären och köpte lite micromat. Vi mockade och fixade mat till de två hästar som står inne. Jag packade transporten och sen tog nattis in Manne för att göra i ordning. Själv satte jag mig med min pasta penne i solen utanför hästhagen. Det steker nästan, över 21 i skuggan... Och helt vindstilla med endast fågelsång och suset från trafiken i bakgrunden. Just nu har jag det bekvämt. Om tio minuter ska vi lasta och åka på hoppträning i Alingsås. En timme varje väg och mörkt när vi kommer hem. Men inte nu, nu lyser solen och jag har fet bekvämt.

Om ett par veckor är det mörkt och kallt och regnigt. Så ko mer jag sitta inne i stallet och frysa och undra hur jag kunde välja denna livsstil. Men inte nu alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar