Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 27 april 2015

Trött kropp nöjd själ

I kväll känns det att kroppen jobbat ordentligt sista veckan. I morse hjälpte jag Camilla och Jonathan med en lektion i tömkörning. Jonathan ska lära sig först på lilla figgo som var jätte duktig och sen får han lära sin andra ponny. Det var riktigt roligt. Ska fortsätta nästa vecka igen.

 Eftersom vi hade intag på kvällen idag fick jag några timmar i trädgården. Nu har potatisen hamnat i pallkragarna. Sallad och rödbetor är sått och allt är färdigt för tillväxt. Bara att tålmodigt vänta och vakta. Inne växer fröerna långsamt och dessutom gick min växtbelysning sönder. Det finns massor att göra kvar, bl.a. Två stora rabatter som ska grävas om och rensas ur. Det är ett problem med kers...

Jonte körde bilen till stallet, han behöver tid bakom ratten och plugga teori. Han hjälpte mig att riva sjukhagen och ställa in snyggt i förrådet. Han krattade och skottade i ordning gårdsplanen så gått det fick men vår notoriska ponny har verkligen lyckats gräva djupa hålor. Susanna kom och hälsade på och promenerade med en sväng. Manne var jättesnäll och nattis avslutade med att trava lite i paddocken. Snart vågar jag släppa henne att rida själv tror jag. 

Gårdagens ridning känns i magmuskler och lår. Det gav lite mersmak också, kanske ger jag mig på det igen i veckan...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar