Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 6 juni 2011

Slut på ledigheten!

Redan? Hur gick det till? Det måste ha varit den varmaste lillsemester jag haft dessutom. Och vad jag har hunnit mycket saker på bara några dagar. Det känns som om det var flera veckor sedan jag var på jobbet. Jag tror till och med att jag blivit lite solbränd...Idag var vi i Alingsås jag och Dottern. Hon skulle på skolresa någonstans i skogen i floda trakten och Alingsås ligger ju nästan på vägen. Tillräckligt nära för att vi skulle göra en riktigt vacker bukett av trädgårdens finaste och åka till Mormor med. Spässlanda rosen har precis börjat blomma och jag vet att hon skulle ha glatt sig så om hon levt. Kanske att hon glädjer sig något där hon befinner sig, om hon kan. Jag glädjer mig åt att få prata lite med henne bland blommorna och minnas henne där. Jag tog med ett och annat som jag tror hon också skulle uppskatta och Dottern tyckte nog att det var bra vackert vid graven. Hon har ju inyte varit där så det var en fin liten högtid vi fick. Fast jag är inte säker på att samtalsämnet var helt väl valt även om det var mer än logoskt (mamma minns du den där zombie filmen?....) Vi satte oss på ett glasskafé på torget och åt varsin glass i väntan på att det var skolrese dags. Naturligtvis föll dagen enda regn just då så vi fick springa till bilen.

Det åskade som bara den när vi kom till stugan de skulle vara i men varm och inget regn. Hoppas det håller i sig tills de kommer hem på Onsdag...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar