Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 17 juli 2011

Äntligen!

Imorgon bär det av till årets ridläger. Naturligtvis nyser jag hela tiden och kollar väderleksrapporten. Tror jag utsätter mig för risker nu...Så Esberitoxen är packad tillsammans med massor av ombyten och varma sockar. Slösade bort mina pengar på en ridregnrock också, med matchande hatt. Det gäller att vara snygg när man är i stallet. Eller vad jag minns finns det inget stall dit vi ska, så det gäller att vara snygg när man står ute i ösregn och sadlar sin häst. Bilen är redan packad så det gäller att ingen stjäl den i natt. Det hade varit en obetalbar syn förstås när tjyvarna undersöker stöld godset...ehhh smytsiga ridstövlar?...

Jag har längtat jättemycket efter ridlägret. Man är ju inte så gammal i hjärtat att man slutat längta ihjäl sig efter lånade ponnys. Och rida i skogen och bada med hästar...i ösregn då. För att lätta upp stämningen har jag också packat en flaska vin. Kanske ska man ta med ett spel eller så?

Datorn lämnar jag hemma, och telefon har jag ju inte längre efter att nummer 3 blev kvarglömd på ett bord i regnet förra veckan. Den 20 kan jag beställa en ny och så tar det väl ett par dar. Nej det blev ingen Iphone. Men väl en stöt och fukttålig motorola. "Den passar bygg-gubbar och såna som dig" bra försäljare där...men ärlig i varje fall.

Så nu blir det tyst ett par dar, återkommer på torsdag med grym träningsvärk och ett soligt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar