Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 17 juli 2011

röjer!

Men hejsan vad det går. Jag har beställt 8 meter pilvindskydd som kommer nästa fredag. Där staketet ska stå var en mer eller mindre död syrenhäck. Om man tänker på det var den absolut mer död. Möjligen kan den beskrivas torra pinnar omgiven av kirskål och revsmörblommor. Faktiskt inte alls en oestetisk kombination i juni. nu är det då juli och pinnarna är borta och så även det gröna nertill. När man börjar röja med kantklippare och grensax blir det så rent...tomt kan man säga. Sen ser man vad som fanns bredvid. Troligen plommon...  Och döda träd som helt enkelt måste tas bort. Så nu gäller det att fjäska. Först med Maken...fast sen vill jag ju gärna ha en Make som är glad och smärtfri på semestern så nu har jag börjat snärja lite inne hos grannfrun för att se om hon möjligen kan tänka sig att låna ut sin. Jag tänkte i första hand på hennes motorsåg men om det skulle sitta fast en musklig man i andra änden på den gör det absolut ingenting.

När vi flyttade till huset hade vi en 5 meter hög syren häck som blommade i lila. Sen hände något, troligen en annan granne som tycker om raka kanter. Efter en lätt "klippning" dog den, en kvist i taget. Sorgligt. Nästan lika sorgligt är att vi inte fått gjort något åt eländet på 10 år...Men nu jäklar ska här klippas och röjas och fram ur plommon skogen (som för övrigt aldrig haft ett plommon i sig) kommer några levande syrener och solljus! Hej vad fint....fast sen såg jag äppleträdet. Häpp! Och jag som har höjd skräck...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar