Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 14 juli 2011

vilket skitväder!

Jag var sååå duktig i morse! Ställde klockan och tog en promenad innan frukost bara för att hålla formen under semestern. Nu har jag alltså gjort det så resten av semestern kan jag sitta och jäsa utan dåligt samvete. Det är väldigt skönt. Resterande del av  dagen har jag ägnat åt att vara hjälpsam. Jag borde verkligen få många pluspoäng i den goda boken.

Mor hämtade mig vid elva och sen bar det iväg till Mölnlycke garden center för inköp. Det är alltid lite läskigt att planera andras trädgård. Blir det fel blir det dyrt för vederbörande. Själv kan jag ju njuta av att spendera pengar, andras pengar och inte ha dåligt samvete. Förrän blommorna fryser ihjäl eller torkar ut. Fast torkar de kan man ju säga att de borde ha vattnat lite bättre. Vi behövde inte vattna idag.

Lagom till vi skulle betala kom duggregnet...sen föll det ihärdigt i småmängder innan det övergick till större mängder...vi planterade rödbladigt prydnads körsbär, rödbladig (med kopparton) smällspirea, nepeta,daggkåpa, lavendel, röda alunrötter och dagliljor...det saknas lite till...jag får slakta rabatterna för att fylla ut lite...Tror jag ska ta lite dagliljor. Eftersom Mor inte uppskattar ogräsrensning på samma sätt som jag blev det täckbark och ogräsduk. Resultatet blir väldigt snyggt. Hoppas jag kan fixa in en liten bild här nedan.


Det tog 7 timmar allt som allt och väldigt lång dusch för att bli varm igen. Det var mycket länge sen jag varit så blöt och kall och smutsig. Fast två små whisky senare är jag varm igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar