Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 11 juli 2011

Första semesterdagen.

Började dagen så bra! MassörMaggan gav rygg och nacke en underbar genom körare och det var så skönt. Sen förstörde jag det hela med att arbeta i trädgården. Nej det gjorde jag kanske inte men jag är jättetrött i kroppen just nu. Jag gjorde färdigt min planteringslåda och åkte till plantskolan för att köpa gula hallon, två på blomsterlandet och två i Mönlycke. det var nog Göteborgs traktens sista exemplar tror jag men de var ganska fina. När det nu blev så fint var jag ju bara tvungen att göra i ordning bärbuskarna. Det finns allt lite bär bland ogräseet har jag sett. Nu är ogräset borta. Det som inte är borta ligger under markduk och täckbark. Det värsta med att börja med trädgårdsprojekt är att det är så roligt att det är väldigt svårt att sluta.




Jag ser det som en tillfällig bantningskur. Om man tänker på hur mycket vin man får i sig under semestern (ja jag vet att det är första dagen idag, jag har inte glömt) så kanske det inte är helt fel. Fast kl sex på kvällen är jag lite trött och grinig, den kalla överblivna paj biten var visst inte tillräckligt trotts allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar