Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 21 december 2011

41

många år blir det...Det är ok jag behöver inte oroa mig på ett tag till. Jag tog semester idag och gick upp tidigt för att hinna fixa lite julstämning. Jag har griljerat skinkan, stekt ett kilo köttfärs till världens absolut godaste julköttbullar (lite skryt tycker jag man kan kosta på sig när man fyller år) och lagt in en burk sill att ta med till min kusin på lördag. Jag hade en plan med att göra tre sorters sill men jag tror affärens senapssill är godare så det blir ett litet ica besök. Dottern kom hem lagom till pepparkaks baket så nu doftar det jul i huset ska ni veta.

Det finns inget jag gillar mer än jul. Det är nästan barnsligt (nästan???) men jag har inga såna där julångestar man hör talas om. Det är lätt att hitta julklappar, för det är pappret som räknas inte innehållet. Maten fixas lätt, för färdigkokt skinka är godare än hemma gjord. Jag brukar inte ens bry mig om att göra köttbullarna eftersom mamma scan gör lika goda( nej inte riktigt men om man steker dem i smör med lite mald kryddpeppar i luras man lite lagom) NEj det viktiga för mig är att fylla huset med musik och en jävla massa tomtar! I år är det första gången vi inte är på näset. Syster är saknad, mormor är saknad...men på något vis ser jag trots det fram emot julafton.

Idag åker jag hem till Sussie för att sova, dricka vin och promenera i vintervädret (regn rusk och blåst?) nu är det bara att vila in julen...

                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar