Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 22 december 2011

dan före dan...

En riktigt härlig födelsedag blev det igår trots vissa magbekymmer, de verkar ge med sig i takt med att vinet rinner ner i den. Efter att ha lagat julmat och pysslat här hemma blev jag upp hämtad  och körd till Sussies nya hus på landet en bit norr om stan. Väldigt fint var det. Vi tog en hund promenad innan glögg och massa god mat och vin. Somnade inte förrän efter ett och var inte helt rak riktad om man säger så. Det är värst vad vin man dricker till och från i livet, och glögg...mycket trevligt och vi han en morgon promenad för att titta på ägorna också innan i åkte hemåt stan igen.


Väl hemma var det bara att svida om till stall kläder för det var torsdags-mockning , ridning och foder fix. Det var också blötsnö och ruggväder, igen. Men ingen storm, det var ju bra. Dottern ville rida barbacka och varför inte? Jag kravlade  mig faktiskt upp för en liten barbacka galopp också och om jag får säga det satt jag ju kvar ganska bra trots orutin på detta. Jag blev väldigt förvånad faktiskt. Jag hade ingen aning om hur mycket mer muskler det krävs jämfört med att sitta i sadel! Jag ska aldrig mer säga att Dottern ska rida "på riktigt" . Det blev ett härligt motions pass och sen skrittade vi ut en halv timme efter. Då kändes det lite som en engelsk film. Söt skäckponny i snödimma...saknades bara en stenstuga med en kiltklädd whisky serverande skotte...

Vi har julpyntat i stallet också så klart för det ska ju vara fint för vår gull ponny...ock sen ska vi ju upp på julaftons morgon så lite får man ju satsa eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar