Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 5 april 2012

skärtorsdag

Det var verkligen skönt att veckan var slut. Gårdagen gick trotts mina farhågor bra. 12 timmars arbete med en halvtinnes rast är inte riktigt vad doktorn ordinerar. Tjejerna som kom från kursen är ju så trevliga så kvällen blev mer trevlig än arbetssam. Och eftersom min kollega var hemma och vabbade och min planering för påskfirandet sträckte sig till ett jag fick med mig en sjal att knyta om huvudet var det tur att jag kunde krascha grannavdelningens firande med mina söta barn. Vi påskpysslade annars mest hela dagen och för ovanlighetens skull löpte allt på så man undrade vad som var fel...

Påsken är annars en högtid jag inte firar men idag kostade jag på mig att jobba till klockan ett bara. Egentligen ville jag bara åka hem och lägga mig men så tittade jag på väderleksrapporten och såg att vädret ska bli ruggigt i helgen. Det var inte perfekt klockan ett heller men jag bytte i varje fall om och åkte till stallet. Motivationen var väl sisådär...Men när man väl är där så är det riktigt mysigt. Jag städade lite i skåpet för att dra ut på det hela men sen var det ju bara att gå ut i vårvädret...iskallt, blåsigt lite regn i luften. Strax var jag svettig och hade mjölksyra i magmusklerna igen. Vad är det med mina magmuskler? Jag blir så trött i dem när jag rider. Hoppas det är ett tecken på att de kommer vara perfekta små schackbrädor till sommaren. Trots eller kanske tackvare mina låga förväntningar på passet gick det väldigt bra. Vi var faktiskt i form, tillsammans, samtidigt under hela 20 minuter idag. Det går framåt...Nu har vi Fabian en hel vecka för Camilla ska resa bort så nu ska det bli rida av!

Imorgon ska jag träffa Lisa, en gammal kompis och pumpa henne på information om skolan hon arbetar på. Ja lite annat ska vi nog hinna med också kaffe och skvaller förstås:) Sen blir det stor familjehögtid hos Mor på kvällen. Hela tjocka släkten. Det ska bli trevligt att träffa alla igen för begravningen gav ju inte riktigt den roligaste sammankomsten. Jag tog två fina bilder på Morfars kista men jag vet inte riktigt om det är ok att lägga upp dem och dela med släktingarna...inte på Facebook i varje fall men den här platsen är ju ännu mer offentlig...ska fundera på det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar