Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 20 juni 2012

vedbände igen

Nattis och Orkan
Idag var lägret slut för Dottern och det var dags att hämta. Eftersom det är onsdag hade jag faktiskt bytt ledig dag så det blir till att jobba en fredag innan sommar semestern. Solen lyste hela dagen, Chauffören hade  med sig pasta sallad hästarna uppförde sig exemplariskt och bortsett från att Dottern var väldigt förkyld verkade livet underbart. De hade en liten hopp uppvisning. Nattis hade ju valt Orkan i år igen och var väldigt nöjd med detta. Det är en söt och just ponny och hopprundan var lika fin om inte nästan finare än de hon brukar göra på Fabian. Lite högre också, ca 60-65 cm och den första av ryttarna som orkade hålla sin ponny i galopp hela rundan. Tror hon var väldigt nöjd.

Mindre nöjd med att behöva åka hem och nu på kvällen strömmar tårarna i strid ström. Det är tufft...

Väl hemma korkade jag upp vinet och kastade mig ner i solen en stund. Jag han inte riktigt dricka upp för plötsligt såg jag lite ogräs här och där så jag hämtade ogräshackan. Inte fel att trägårdera med ett glas rött i ena handen och sekatören i andra. Fast lite krångligt blir det när man inser att man behöver en grensax...då får man ställa ner glaset. Det gör i och för sig inte så mycket frö jag är inte så noga på innehållet utan det är mer att bära runt på glaset som är det viktiga. Tur det för efter en timme hade jag flera dränkta flugor som flöt runt...nåväl. Det blir mer vin en annan dag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar