Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 15 juli 2012

hästdag

En sån härligt hästig dag idag. Vi började med att åka med Camilla och Jonathan till deras söta Figgo som stod hos oss i vårt stall tidigare. En rar liten ponny på alla sätt och eftersom Camilla och Jonathan ska på läger några dagar i veckan får Nattis låna henne ett par dagar. Det blev en lång rask promenad i skogen vilket är ett gott inlägg i mitt något nyttigare liv.

Har funderat på det där med nyttigare liv ett tag, faktiskt i snart en vecka. det började i och för sig innan semestern när mina ridbyxor krympt under vintern. Det är väl fukt i garderoben tänkte jag men nu når det blivit lite varm verkar alla mina shorts och byxor ha råkat ut för samma öde! Visserligen har jag verkligen försökt att varva ner några veckor men ändå? Så mycket nedvarvning behövde jag kanske inte. Så nu har jag hälsotema i livet. Fast jag undrar...Jag har faktiskt inte druckit vin sen i onsdags och promenerat två gånger utöver häst promenaden idag. Hur mycket hälsosam ska man behöva vara??? nåväl är jag inte i bikiniform till helgen får det vara! Så det så...eller föresten är jag inte i bikiniform på torsdag får det vara...föresten har jag nog inte ens nån bikini när jag tänker efter...

Det var i vilket fall väldigt skönt att promenera och efter ett kort stopp hos mamma åkte vi hela vägen till Ranchens för att hälsa på vår Fabian. Det var tyst och stilla där, antar att hästarna har en dags vila mellan lägrena på söndagar så där hade vi tur. De är väldigt trevliga där och välkomnande. Fabian gick i en trevlig men gräsfri hage med en ponny som heter Edwin som vi stod bredvid på PRK när vi hade Scarlet. Nattis var verkligen överlycklig över att få gosa lite. Bortsett från att någon tyggat på manen så det var stubb här och var såg han ut att vara i gott skick fortfarande. Och ett par morötter lockade verkligen fram hans rätta personlighet...

Ser verkligen fram emot att hämta hem honom om en månad.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar