Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 10 november 2012

Tid?

En dag ska jag läsa Bodil Jönsson...kanske att det kan komma en tanke som får mig att förstå. Faktiskt jag ska gå och beställa boken 10 tankar om dig direkt, vänta lite...så nu var det gjort. Två böcker blev det Tio tankar om tid och uppföljaren tio år senare...Jag älskar internet!




Den här veckan har jag haft väldigt lite tid och samtidigt så räcker den precis till varje dag. Det är underligt... Piccolina är absolut på bättringsvägen och jag har haft förmånen att få rida henne två dagar här under hennes igång sättning. Liten liten ponny är det och jag känner mig som ett hus! Men både skritten och traven är trevlig så då sitter jag helt ok trots storleken. Fördelen för mig är att jag får prova på nån annan häst än min egen och att det blir lite extra ridtid. Nackdelen är det där med tid. Jag tror att Kajsa gärna ville att jag skulle rida igen men nu hinner jag inte på ett par dagar...

I morgon ska vi till Gfrk på Pay and Jump. Idag har vi alltså både ridit och badat häst. Oj vad det behövdes. Nu har han också fått ett fint täcke att ha på sig så han håller sig ren tills i morgon. Fast vi får nog åka upp och tvätta lite i morgon bitti också.

Direkt efter stallet var det hem och snabbduscha innan vi åkte för att handla mat. Det gick ju bättre idag än sist. Jag fick matvagnen full. Nu har jag handlat mat för 3300 kronor. Det har räckt till tre personer i fyra veckor. Lite basvaror hade vi ju hemma men jag tror att man kan säga att vi gjort av med ca 1000 kronor i veckan. Nu undrar jag om det är normalt? Kostar mat så mycket eller har jag köpt fel saker? Hur mycket gör ni andra av med i månaden på mat? Inte underligt att pengarna tar slut i vart fall, det underliga är att det kostar mig ungefär lika mycket att hålla ponny som att handla mat...prioriteringar kallas det visst;)

Nu ska jag njuta av kvällen med de där goda svindyra ostarna jag visst köpte och ta mig ett glas rödvin till lördags filmen Det förtjänar jag verkligen efter allt arbete i stallet den här veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar