Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 4 november 2012

söndagsstädning

Det är inte helt dumt att ha rutiner märker jag. Fast barnens entusiasm har onekligen börjat lägga sig. Jag får erkänna att min också har lagt sig lite.

Igår hade vi världens skönaste dag. Mamma följde med till stallet och åkte med till PRK för att ta en promenad i regnet. Hon var väl inte helt nöjd med vädret och i ärlighetens namn kände jag väll också ett lätt motstånd. Fast om jag får välja på att promenera med trevligt sällskap i regnet i en och en halv timme och att stå i en regnig paddock i en timme väljer jag det senare om inte annat för att man känner sig så nyttig:)
Fabian var också glad att han fick galoppera, så glad att han var tvungen att bocka lite...
Mamma bjöd sen på middag på NewYork i Lerum som avslutning på en perfekt tur.

På väg hem skulle vi handla mat men när vi stod i affären ringde Kajsa från stallet och sa att hennes ponny var dålig så vi skyndade därifrån med de t som låg i vagnen och åkte till stallet igen. Gaskolik var det troligen så vi blev kvar där och hjälpte till när veterinären fixade.

Tur vi hade ätit middag för väl hemma hade vi inte mycket mat i kassen. Det blev filmkväll och alldeles för mycket räkor och mörk choklad.

Idag var vi i stallet och Nattis tränade hoppning inför clear rounden på Gfrk nästa helg. Det gick riktigt bra även om det blev ett litet bocksprång idag med. Nattis tycker plötsligt att det går så långsamt hela tiden. (det gör det...faktiskt även om det går fortare nu än för ett par veckor sedan) Duktig ponny som kom över 70 cm idag... eller om man mäter från bommen så blir det nästan 80...Undrar hur man mäter...?

Så nu är det alltså dags i att ta tag i dagens arbete. Pannan funkar inte, vi måste handla pellets, städa, vika tvätt och laga middag...kanske handla lite mer mat också? Fy vad trist....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar