Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 29 december 2012

skitväder

Om det åtminstone kunde regna hela tiden! Inte snöa och sen övergå i regn ...Fem plusgrader och regn var bättre än väntat Nu håller jag tummarna för ännu varmare väder och massor av regn några dagar för som det ser ut nu är det hopplöst att ha häst. I går såg jag framför mig att Karis lycka skulle vara snötäckt och Fabian skulle galoppera lugnt och stilla på en stor volt medan snön yrde under hovarna. Så var det alltså inte. Karis var till hälften blankis och resten hade en snöskorpa som gick att gå på försiktigt. Jag valde att tömköra först på En volt men sen provade jag offroad för första gången. Jag vet inte varför det är så läskigt att gå i skogen med tömmar...Alla draghästar gör ju det... Fabian visade sig vara en klippa! Lugn och lättstyrd. Vi gjorde slalom mellan träden och bakdelsvändningar runt stenar och stubbar. Vansinnigt roligt och sen tog jag mod till mig och öppnade stängslet och vi gav oss ut i stora skogen. Det gick lika bra och nu är jag sugen på att dra timmer!

Idag var det om möjligt ännu värre underlag så det slutade med att jag skrittade uppsuttet och Kajsa ledde Pickolina 45 minuter runt i blåbärsrisen. Regnet vräkte mer och allt som varit snö var nu is med regnpölar ovanpå. Helt enkelt livsfarligt. Nu har vi åtminstone kommit hyfsat överens om att salta halva paddocken så man kan rida där. Det ska inte vara alltför farligt för hästhovarna men för säkerhets skull vill vi ha en osaltad halva. Kanske blir det arbetsdag på onsdag då om det värsta istäcket försvunnit! Hoppas det regnar och regnar och regnar tills på onsdag sen får det vara som det vill med vädret ett tag:)


Årets julklapp!
Det är ganska mysigt att sitta i nya soffan och titta på granen i varje fall. Om man nu ska glädja sig åt något. Om några timmar kommer Nattis kompis och hennes familj hit på middag. Det ska bli väldigt trevligt och förhoppningsvis gott. Karl har inte träffat dem mer än i dörröppningarna när vi hämtat och lämnat barn hos varandra så det ska bli spännande att se vad de gillar varandra!

Jag läste på Syrrans blogg att våra julklappar var uppskattade. Det var våra också! Jag har inte riktigt ork att räkna upp allt fint vi fått i familjen men alla var väldigt glada och nöjda. Fast i ärlighetens namn undrar jag vad jag ska använda årets julklapp till. Det är väldigt speciell och glittrande. Kanske kan fungera i växthuset? Motsatts till fågelskrämma?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar