Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 31 december 2012

grymt trevlig lördag!

Oj vad vi hade trevligt i lördags. Vi fixade en liten drink till förrätten och sen blev maten riktigt lyckad trots att det var första gången jag använde den nya ugnen. Varmluftsugn...så jag bjöd på rostade potatisar och morötter på en plåt och marinerad kyckling filé på en annan...grymt gott recept faktiskt så jag får dela med mig...


  1. kycklingfilé i portionsbitar
  1. olivolja, 
  2. balsam vinäger 
  3. salt peppar
  4. soltorkade tomater
  5. 1/2 kruka timjan
  6. hela pärllökar
in i ugnen och stek klart När man plockar ut den, täck med babyspenat, oliver och feta ost...massa italienskt rödvin att dricka till...

Och gott sällskap hade vi. Karl gillade Mats och Anki lika mycket som jag så jag tror absolut att det kommer bli fler tillfällen.

Idag fick vi gå upp kvart i sju för att Nattis skulle rida först på PRK och sen fick hon rida Fabbe för min hosta är bara så jobbig. Han bockade bara lite och gick faktiskt riktigt bra till och från. Jag fick klartecken från stallchefen att jag kan få rida med på enstaka strölektioner om jag är medlem i klubben så på onsdag ska jag försöka rida lektion på Partille igen för första gången på jättelänge! Sist var med Scarlet innan hon skämde ut oss och vi inte fick vara med mer....Vi får bara vara med om vi visar upp ett intyg och att jag garanterar att han är skötsam och inte brallar runt och skrämmer de andra ridskolehästarna. 
Hehe jag valde att inte berätta om julaftons bocksprång...och så små som han gjorde idag det kommer hon inte ens att se... De ska blir väldigt kul att rida i grupp igen och funkar det bra kanske det kan bli regelbundet om det finns plats i gruppen:)

Nu ska jag försöka hitta lite motivation att fira nyår...jag ska ägna några minuter åt att fundera på 10 bra saker som hände under 2012. Jag åter kommer på det nya året...

Så ett gott slut och ett gott nytt till alla där ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar