Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 2 januari 2013

Lite utmattad!

Idag var vi först uppe i stallet för NH med Bea. Det tog några timmar innan vi var hemma, kanske fyra men det mesta av den tiden snackade jag med folk och beställde salt som ska komma på fredag och läggas ut på lördag så nu hoppas jag att vädret står oss bi i några dagar. Idag var det soligt och varmt, nästan som en vårdag men det kan man ju inte ens hoppas på att det ska hålla i sig...

Jag hade bokat ridlektion klockan halv åtta på kvällen så efter middagen åkte jag och Nattis upp igen till stallet. Jag lyckades koppla på transporten på Nya bilen men då funkade inte elkabels! Jag fick ringa Maken som sa att det kanske fanns en adapter i bilen någonstans. Jag hittade något som såg ut att funka men det var inte helt lätt att lista ut hur den skulle sitta! Väl på plats gick det utmärkt att både köra och backa idag. Vi hade ett litet missöde när jag lastade bara. Vi har ju börjat träna på att Fabbe ska gå på och sen går jag bak och stänger. Gjorde misstaget att tro att det skulle funka i mörkret utan att ha lagt morötter att tänka på i seglet så när jag gick bak så backade han ut...Dumt för sen gjorde han om det flera gånger samtidigt som Britt och Johan försökte lista ut hur bommen funkade och Bill trängde sig förbi med traktorn en halv meter från baklämmen...Lite stressigt blev det där men vi var iväg ganska snart trotts detta.

snygg volt
Lektionen var fantastiskt roligt! Bara fem ryttare idag så det var gott om plats. Fabian skötte sig exemplariskt och gjorde sitt bästa. Han var stel och spänd i kroppen första halvtimmen, inte ens Amy kunde riktigt mjuka upp honom fast hon tog tyglarna. Det är kanske inte så konstigt för han har ju bara skrittat ut i skogen och vilat i två veckor nästan. Det märktes inte i bjudningen för han kändes frammåt och gjorde jättefina fattningar i slutet. Inga problem med vare sig skänkelvikningar eller galoppvolter på 10 meter för oss. Kanske att man kunde önska sig lite mer avslappnad form men i slutet tyckte jag vi hade vissa ögonblick av lösgjordhet!

Jättenöjd 

svettig ponny

Fabian var dock VÄLDIGT svettig efter. Jag har faktiskt aldrig sett en så svettig häst i hela mitt liv. Det rann liksom svett i droppar från skägget och hela kroppen var blöt som om jag duschat honom med slangen...jag hoppas att det mest var att vinterpälsen var så tjock och att han inte är van att gå i ridhus...

Tack och lov gick det bättre att lasta på hemvägen och urlastning och transportparkering gick på en halvtimme. Vi var hemma 20:50 så det var faktiskt inte så farligt. Jag tror absolut att jag kan tänka mig att göra om det fler gånger:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar