Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 4 januari 2013

sista lediga dagen

I morse var jag uppe i stallet klockan 10 för att hjälpa till att få upp saltet till paddocken. Bosse körde upp med sin fyrhjuls drivna bil och jag var mer än lovligt imponerad! Däckspåren var minst 20 cm djupa och bilen slirade hit och dit men upp kom han! Saltet var avpackat på bara en kort stund så redan halv elva var jag redo att åka hem. Funderade på att låta Fabian vila. Gick till och med ut till bilen innan jag ångrade mig och gick tillbaks. Egentligen hade jag en lunchdate med min gamla plastmorsa Anitha men hon var tvungen att ställa in så plötsligt hade jag ju gott om tid....och solen stack nästan fram i dimman.

Jag bestämde mig för att rida en kort stund och skyndade att ta in Hästen. Väl i sadeln börjar jag fundera på varför det är så svårt att få Fabian i bra form. När jag tömkör är det inga problem. Lätt i munnen, tar fint stöd, bjuder framåt med kraft. När jag sitter på går första halvtimmen till åt att bråka. Idag försökte jag med att bara jogga först och sen sitta stilla med handen. Tog ett jätte tag i schabraket och bara åkte häst. Det gick väl ganska bra till och från och den sista halvtimmen släppte jag stigbyglarna och rätt som det var hände det! Han tuggade på Bettet så det yrde och gick kvar i form till och med på fyrkantspåret i skritt och i trav. Han börjar tyvärr kasta med huvudet efter en stund, antar att han blir trött. Eftersom det inte finns något motstånd när jag tömkör måste det ju ha med min sits att göra. Ska bli spännande att prova ny sadel...hoppas den kommer snart.

Jag var i varje fall jättenöjd och glad att jag beslöt att rida. Fast det började regna på mig och jag red i bara hoodie och fleecebyxor (grymt välklädd i stallet) så när jag åkte hem var jag blöt rakt igenom.

Mamma ville ha smakråd på några kläder hon sett i en butik i Sävedalen så efter en mycket snabb dusch hämtade hon upp mig. Hon har bra smak min mamma. Och utav alla kläder hon provade satt alltihop i stort sett perfekt på henne. Jag brukar köpa ungefär samma storlek som hon köpte och jag tror hon är lite större så kanske är det därför kläderna jag provar sitter lite sämre? Jag hittade en grymt snygg regnkappa i lysande orange som jag fick köpa för mer än halva priset bara för att den var omöjlig att sälja! Satt perfekt måste jag säga trots att den var small. Mamsen betalade även för kappan så den var väldigt billig för mig. När vi gick därifrån ringde sonen och frågade om jag kunde sätta in pengar på hans konto för han hade hittat en snygg skjorta på rea! Skjorta? Mamma kommer sa jag och så åkte vi dit så jag kunde lösa ut honom med mellanskillnaden:) Glad son och glad mamma som väldigt gärna vill se som i annat än gangster kläder!

Nu ligger jag på soffan igen och känner att jag har grym träningsvärk i kroppen. Det kommer ta tid att hämta sig. Maken ska köpa med sig Indiskt hem efter träningen så jag tänker ligga här och slappa tills det är dags att korka upp vinet. Kanske läsa dotterns Min häst och bli lite nostalgisk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar