Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 1 januari 2013

Nytt år då...

2013. Jaha? Vad kan man säga, det verkar komma ett nytt varje år utan att man egentligen behöver göra så mycket åt det. även om vissa ritualer kanske hjälper till...Minns en nyårs afton när jag och min lillasyster spelade upp en fantastisk teaterscen med en dockvagn och ett lösskägg. Jag stod för regi, såklart ( kan Cia ha varit tre?) och jag tror verkligen det måste ha varit den mest pretentiösa uppsättning genom tiderna trots sin korta speltid. Farväl du gamla år...välkommen du nya (applåder applåder)

Gårdagen bjöd inte på fullt så pinsamma ritualer tack och lov. God mat och lite för mycket att dricka kanske och lite för sent i säng...Vi hade väldigt trevliga samtal om livet med de andra i soffan. Och pratade om nyårslöften  Jag ger inte löften om att förbättra mig själv eftersom det jag tycker är viktigt antingen redan är prioriterat i livet eller omöjligt för mig att uppnå ändå. Men i stundens hetta när alla andra lyckas komma med kloka och riktigt från hjärtat menat självreflektioner sitter man där då och lovar sig själv något...

Alltså under 2013 ska jag prova något nytt och inte vara så rädd för förändring.

Jag är bättre på att fundera så där i backspegeln över vad som varit och ska försöka att lista de tio mest viktiga händelserna under 2012. Inte de bästa alltså utan det som påverkat mig mest.

Alltså:


  1. Morfar gick bort
  2. Fabian
  3. Jag åkte till USA
  4. Körde hästtransport
  5. Var i Köpenhamn med "tjejligan"
  6. Red nordsvensk på Kinnekulle
  7. Bodde på bondgård med familjen i Skåne
  8. Lovisa var på besök
  9. Firade midsommar med Cia och Brad
  10. Fixade i trädgården och på altanen
Efter lite eftertanke gör man kanske bäst i att inte titta i backspegeln...Inte mycket av en "best off" lista när man tänker efter. USA resan var ju stort förstås och att morfar gick bort fast det kan ju inte räknas som Best off i varje fall hur man än tänker. Jag inser att det är väldigt mycket vardag i mitt liv. Nästan alla bilder jag tittar på är antingen tagna i solsken på semester eller i stallet. Det jag ser när jag tittar lite närmre på livet är att min familj, mina vänner och mina djur är viktigast för mig och att de liksom bara är där i en vardag som känns trist, grå och vardaglig...vad annars gör den till vardag? Inte glam och glitter så långt ögat når...MEN jag är så himla nöjd och glad över det! Att livet är fullt av vardag som känns meningsfull och fantastisk i all sin enkelhet och vanlighet.

How ever, som man säger så finns det vissa saker jag skulle behöva göra för att piffa till 2013. Tex skulle jag behöva prova ett nytt jobb. Inte för att det inte är bra det jag har utanför att det är samma samma hela tiden och för att man måste våga göra något annat än det man alltid gör. (hjälp vad läskigt att ens skriva det så att alla kan läsa...) Jag skulle också behöva träffa mer folk och göra roliga saker tillsammans med andra tex med min MAN! (ja herre min skapare vad jag borde prioritera den stackaren nån gång mellan ridning och stalltjänster) Mina vänner ser jag ju regelbundet men att bjuda på middag eller gå ut och äta med andra eller till och med gå på fest Kanske? ( hoppas man blir bjuden på fest nån gång så man kan tacka ja då...) Jag vill också ha ett nytt hus men kanske inte 2013 utan mer 2015 så det är ganska lugnt läge där...vad mer? 

JA vad mer?



1 kommentar:

  1. Tycker nog att ditt fina collage visar på ett väldigt rikt liv gumman :) Puss mamsen

    SvaraRadera