Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 16 januari 2013

skrattar!

Skrattar nästan ihjäl mig faktiskt. För några veckor sedan köpte jag mig ett par stiga plastskidor och en tolksele. Den snö som legat har mest varit till besvär och irritation men nu bestämde jag och Nattis att göra något kul av det hela. Så direkt efter jobbet åkte jag och köpte tulpaner. Nej det fanns inget samband i de meningarna men det var i den ordningen det hände...och de var väldig vackra så till helgen ska jag sitta i soffan och titta. Och försöka kurera muskel smärtor efter dagens stalldag....

Vi hade tokroligt. Två skidor, en pulka, tre ponnys, tre trettonåringar och en fyrtiotvååring .. Ni får gissa vem som har roligast. Att det skulle vara så svårt att stå på ett par skidor och bli dragen efter en häst! Jag vill bara hänvisa till att det ligger massor av fryst hästskit under snön och knölar...annars hade vi svävat fram i galopp, bara så nu vet...på ett ben!






Först var det min tur och sen bytte vi så jag red och Nattis åkte. Det var väl andra gången i hennes långa liv som hon stått på ett par skidor så hon var verkligen grym som bara ramlade två gånger. De andra tjejerna åkte pulka innan vi gick upp till paddocken för det blev för mörkt. Nattis red Piccolina, Kajsa Fabian och jag åkte pulka efter en galen liten  schettis som galopperade så benen inte syntes! Sen red jag på Lilla Tore i två minuter och skrattade ännu mer. En och en halv timme i snön och väldigt glada Ponnys och människor.

Det är så här man ska njuta av livet:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar