Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 20 februari 2013

Ishalt

Där slog den till, ishalkan. Efter jobbet åkte jag hem och försökte vila bort en huvudvärk med hjälp av en omgång iPadspel. Det fungerade så där men det brukar alltid bli bättre i stallet så strax innan tre åkte jag upp för att rida ut en sväng med Ronja och HerrMan i skogen. Fabian var pigg och glad men så fort vi kom ut i Skogen gick det så långsamt så långsamt, delvis för att jag inte hade spö i handen tror jag men kanske också för att det var blankis över allt. Hästarna var väldigt spända också så jag kände mig inte alls bekväm trots broddar. Fabian brukar inte skvätta iväg men HerrMan har lite nerver och Ronja sa att han var jättespänd så vi valde att vända efter en stund och gå offroad tillbaka genom blåbärsrisen där det gick. Dt blev 40 minuter bara men med tanke på hur kallt det vare om kinderna var det skönt att komma tillbaka. Nu blir det några veckor med taskigt underlag skulle jag tro men i år har det varit mycket mycket bättre än tidigare år. Och huvudvärken försvann.

Vi köper ett par säckar salt till så kanske volten håller sig hela vintern. Och utöver idag har vi bara haft ett tillfälle tidigare då jag känt att underlaget inte fungerat. Då tömkörde jag i skogen minns jag. Fabian ska få jobba på så fort det går men vi riskerar inte att bryta något ute i skogen. Han får stå ut med volten ett tag till. Tur han inte verkar ha anlag för kotledsinflamationer...

Jag visade upp mig på ert rektorsmöte idag för att berätta om det nya nätverket. Jag om att de flesta var väldigt nöjda. Jag kände att jag fick presenterar mina tankar på ett bra och tydligt sätt så när jag gick där ifrån insåg jag att jag igen satt mig i situationen då jag utöver att jiddra måste prestera också! Nästa torsdag är det upp till bevis. Och jag har inte ens förberett lokal eller något. Min tid att förbereda kursen och nätverket är långt ifrån tillräckligt!

Jag får nog delegera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar