Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 22 februari 2013

Att unna sig...

Fredagen är på plats. Maten är förberedd och väntar på ett snabbt pass i stekpannan när familjen behagar dyka upp var de nu är strax innan sex på en fredagskväll.

Efter jobbet åkte jag och handlade lite nödvändiga hygienartiklar på rusta och sen stannade jag till på blomsterlandet för att ögat behöver grönt grönt grönt! Ett tag gick jag runt och stoppade näsan i allt som blommar, främsta uppdrivna vårlökar. Det är ingen idé att köpa ännu, vintern är för närvarande trots ljuset. Allt kommer hinna torka innan jag hinner plantera ut dem. Men att stoppa näsan i en stor gänglig påsklilja som doftar honung och vår...lyriskt. Efter en stund upptäckte jag att ett butiksbiträde tittade lite konstigt så jag ursäktade mig lite fånigt och frågade efter tulpaner. Som om jag inte vistelse vart de fanns... Det är svårt med tulpaner. Oftast blir de bleka och långa på ett par dagar eller så växer de vackert och vilt i flera veckor. Man vet aldrig vad man får men jag måste unna mig själv. Nästan utslagna, mörkröda och lila...

Det var också rea på fröer för medlemmar så jag köpte åtta påsar. I år blir det det gamla vanliga såklart. Bönor, squash,sallad, tomat och favoriten rödbladig mangold. Jag unnade mig en påse luktärter fast jag aldrig lyckats driva upp dem till blom. Men för halva priset var det förhoppningsvis värt det.

Helgen blir som vanligt utöver att vi har stallet i morgon och alltså måste ta in på kvällen. Straffet för att man går på kurs på torsdagar.

Nu tror jag det när dags att unna sig lite vin medan maten lagas. Jag har ju faktiskt städat lite också...så nu är det fint i huset.

1 kommentar:

  1. Fasen vilken bra memo blogg detta var för mig:) Skulle ju be dig köpa lite fröer åt mig och ta med till England - skickar ett litet mail med några önskemål, du vet ju vad som bör funka här borta och inte :D Njut av fredagen, själv ska jag åka iväg till på extrabesök hos Kiropraktorn då ryggen fick sig lite stryk igår :D Sen lång promenad innan Kish kommer över på middag ikväll - Härlig Fredag :D Puss

    SvaraRadera