Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 24 februari 2013

Fel saker gjort...

Igen. Det enda jag skulle ha gjort den här helgen är att städa min garderob. Det var det enda och jag har hunnit så mycket annat än just det och det känns så bra ska ni veta. Ingen ordning alls på mig som vanligt men jag känner mig ganska lycklig.

Igår var jag på Ikea med mamsen. Vi skulle köpa ett presentkort men det slutade med två nya lampor och en klädhängare för sjalar som jag absolut ska hänga in i garderoben så snart jag städat den. Solen strålar rakt in i alla fönster så jag behöver verkligen ta tag i vissa saker. Tex ta ner julgardinerna i köket. Och på rusta hittade jag vårgröna hissgardiner så då slog jag till.

Alltså är det fint i köket och i vardagsrummet åtminstone och tulpanerna beter sig precis som de ska. De hänger fylligt över vaskanten utan att ha tappat färgen alls.

Fast bordet är ju då fyllt med kläder som ska bäras upp till, just det, GARDEROBEN så snart den är städad då...

Fast vi hade ju stallet i går så efter shoppingen åkte vi upp. Nattis red med gummisnodden och det såg grymt bra ut. Sen mockade vi och småpratade innan vi köpte Thaimat på hemvägen och kastas oss i soffan med lördagsgodis och tittade på Avengers. I morse gick jag upp tidigt och red ut med Karin och hennes fina låne-islänning. Ronja hakade på i sista stund så vi var tre som plöjde fram mellan lingonrisen där det fortfarande är farbart på grund av ishalkan. Det är väldigt mysigt att rida ut tillsammans några stycken och jag är nöjd med att inte alltid gå först. Fabian också faktiskt för han går verkligen lugnare bakom någon annan. Det blåste och var snorkallt med när jag kom dit. Väl hemma sken solen och vinden hade lagt sig.

Inte alls kul att gå in och städa då så jag klippte kaninklor så blodet sprutade, bokstavligt och sen gick jag in och satte upp gardiner och städade litet här och var (utom i garderoben så klart) fixade lite i trädgården satt och solade innan jag tog en promenad med Maken och lagade söndagssteken. Vi var ju tvungna att titta på ponnyakuten och spela lite candycrush.

Nu är ju klockan väldigt sent men Maken insisterar på att jag ska ta upp kläderna på rummet. Hur ska jag kunna göra det? Det finns ingen plats kvar att dumpa av dem innan jag har städat garderoben...usch vad det blev jobbigt nu...

1 kommentar:

  1. Låter precis som oss :D Skönt att vissa saker inte förändras;) Bara släng in kläderna på golvet i garderoben och ta det sen.....:D

    SvaraRadera