Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 19 mars 2013

Halva veckan klar!

Jag tror jag kommer överleva hela veckan. Bara en dag kvar i grupp, en dag ,ed kurs och sen är jag kompledig en dag för att hänga med Lovisa och Miriam. Det ser jag väldigt fram emot...

Jobbet har varit kul denna veckan utöver två näsblödningar som jag ägnat min omvårdande omsorg både på måndag och tisdag...mycket Blod blir det... Jag är ganska duktig på att hantera krissituationer och blödande näsor är lite av en specialitet vid det här laget. Fast det är skillnad på en näsa som blöder utan anledning och en som blivit spräckt mot en bänk. Bara en detalj.

Vår medryttare Thea är och åker skidor så idag fick jag åka direkt till stallet efter jobbet. Jag lyckades snabbt dra på en varm overall och sela på tömkörningsutrustningen på mindre än 20 minuter. Tyckte det vAr läge att tömköra igen när jag får vara så mycket i stallet i veckan. Fabian tycker det är kul och jag sparar massor av tid. På mindre än två timmar var jag hemma till middag. Imorgon får kanske Nattis rida om hon vill eller också gör jag det om vädret är lite mindre isande blåsigt och kallt.

Når vi gick på promenad idag med barnen såg jag några begynnande små knoppar av snödroppar. Åh vad jag längtar efter våren nu! Imorgon ska jag åka och köpa lite så jord och plantera mina första små tomatfrön, det kliar i de små gröna nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar