Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 18 mars 2013

energi

Mina underbara tjejer ger mig energi. Helgen ägnade vi tillsammans vid Lovisas sommarhus på Tjörn. Vi startade tidigt med att handla mat och godsaker innan vi åkte sista biten. Huset ligger jätte vackert och när vi kom fram sken solen från en klarblå himmel och våren kändes i kinderna. En flaska bubbel kändes också i kinderna och i båda benen :) vi satt och pratade ganska länge innan vi fördelade oss i arbetslag. Jag och Karin G skalade räkor och drack vitt vin. Lovisa och Karin E målade väggar och drack vitt vin. Så fortsatte sedan eftermiddagen och kvällen med vin, mat och fantastiska samtal. Sen kom Emma ganska sent och då gick vi och la oss...Inte riktigt kanske men vi var ganska små lulliga och trötta efter dagen.





Som tur var vaknade vi också väldigt tidigt. Kanske för att Lovisa hade lite Kina i kroppen eller också för att huset ännu inte utrustats med gardiner... Sju var vi ur sängen och åt en fantastisk frukost innan några målade väggar och jag fixade med skräp och arbetsledde. Jag hade av nån mysko anledning glömt packa extra kläder...Synd ;)

Vi tog en promenad till havet och njöt av vintervädret för under natten hade det fallit så mycket snö att gräs och vägar var vita igen. Det smälte tack och lov undan ganska fort. Efter promenaden åt vi lunch innan vi var tvungna att packa ihop och åka hem igen. Det finns inte mycket som ger energi på det sätt som goda vänner gör.



En dag i stallet ger också energi. åtminstone när vi kan njuta av vackert väder. Vintern var nästan borta när jag kom dit och Nattis ville rida ut. Vi gick och klättrade i skogen och Fabian blev faktiskt lite svettig. Efter en timmes promenad i branta backar och sen mockning av boxar och allmänt matfix hade jag nog förbränt hela helgens synder. Resten av kvällen åt vi middag och somnade tidigt. Överraskande nog var jag lite trött...




Idag blåste det lite kallt men annars var det finfint ridväder. Paddocken är mjuk här och var i varje fall och jag körde ett 50 minuters dressyr pass. Han gick riktigt bra även om vi hade flera små rädsle-skutt under passet. Fabian är lite mer vaken den här säsongen av någon anledning så när min jacka blåste ner reagerade han som om det var ett monster. Det tar ju inte lång tid att få stopp på honom och han är lättavledd så det är inget problem egentligen... Snarare kanske man ska se det som en positiv utveckling för han svarar ju också mycket mer vaket och snabbt på andra saker, tex skänklarna... Fin är han i varje fall och ger massor av energi till mig när jag är där.

Så nu är jag laddad för veckan på alla sätt, bara jag orkar hålla mig vaken efter all input.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar