Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 27 september 2013

Äntligen fredag!

Vissa veckor tar på krafterna. Den här gjorde det verkligen. Torsdagen var tuff på jobbet med vikarier och trötta barn. Kanske att även en och annan fröken var lite slut också? Själv trillade jag raklång på magen när jag sprang jage med ett litet barn. Slog sönder byxor och knä och sträckte något i bröstkorgen och knäckte till nacken ( så klart).. Och typ rugbytacklade den lille stackaren som tack och lov inte slog sig utan mest var häpen över frökens snabbhet och smidighet:)  Jaja, numer kallast man blixten och känner sig ganska cool (men klumpig)

Vi hade planering på kvällen så det blev att åka till stallet, fixa maten, åka till jobbet och sen till stallet och ta in hästar... Tur nattis kunde mocka och rida.

Efter jobbet i dag åkte jag till kulle och hälsade på gamla barn och fröknar. Saknar alla  vänner där vissa dagar och när en  liten pojk på snart fyra undrar om jag ska jobba där igen för jag saknar dig och älskar dig oändligt som en liggande åtta blev jag lite tårögd. Tur att man får ett sånt varmt välkomnande varje dag man kommer till jobbet...
Fick i varje fall tag på cd skivan jag saknade i veckan så förhoppningsvis funkar kursen på onsdag. 

Väl hemma drog jag på trädgårdskläderna och grävde rent i köksträdgården och tände grillen. Vill bara nämna att det är 27:e september. Om nån glömt det. Så eftermiddagen blev som en skön sommarkväll framför grillen. Maken slog ängen med en elektrisk häcksax och höet är hässjat på torkställningen för underkläder... Som en helt vanlig familj alltså;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar