Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 9 oktober 2013

Alla sover...

Jag ligger här och väntar på melatoninkicken... Som vanligt blir alla kvällströtta utom jag. Nu står väckarklockan på 4.30 så jag borde sova snart... Men det är ju semester så då orkar man massor. Just nu ligger jag och irriterar mig på luftkonditioneringen som låter och blåser rakt på mig! Fy en sån uppfinning kommer aldrig kunna sova...

Det var skönt att vakna utvilad efter 13 timmar. Har inte känt av ett uns jetlag om inte ovanlig pigghet på kvällen räknas. Efter frukost blev det en heldag på stan. Först fakemarknad där jag köpte några souvenirer, en tröja till sonen och en fånig väska jag inte behövde för 40 kr... 

Lunchen blev middag med ett glas vin. Åt tofu som smakade som falafel ungefär. Väldigt god mat. Har ju tänkt vego mat och Lovisa gulletjejen köpte bra kyckling och stekte själv till en vegetarisk hämt mat första kvällen för att hjälpa mitt miljösamvete. För övrigt tror jag inte 70 Träd räcker som kompensation men just nu njuter jag av semestern och alla fantastiska intryck... Och det är bara första dagen!

Den här bilden är från ett område bakom en marknad. Här hade de inte sett många västerlänningar men med hjälp av charader listade jag ut att ormen jag tittar på ska skivas, stekas och ätas... Och ja mycket giftig;)
Här är min onödiga shopping... Sjalarna prutade jag ner till 63 kinapengar från 280!!! Jag är ganska bra på det där tycker jag...
Liten kvällsbild, har bättre i kameran så fe kommer när jag är hemma igen.
 Imorgon blir det Beijing tre dagar så vi får se om vi hittar fungerande wifi. Solong...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar