Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 6 oktober 2013

Nu är det verkligen dags...

Kvällen har landat och väskan är packad- Och urpackad och packad igen och sen urpackad. Ja det går väl inte så bra med packningen men det brukar ju vara så. Hade kanske en förhoppning om att det skulle gå bättre den här gången eftersom jag tog fram en väska i tid. Men sen hörde jag ju att det ska vara varmt så då packade jag ur.. Just nu ligger fem lingongrova och fyra Kalles kaviar i väskan. Ett par shorts ett par långbyxor som jag nog ska ta ur snart, några linnen och klänningar och underkläder. Mediciner är dock uppdelade i två högar varv den ena ligger packad och den andra får åka carry on. Pass och pengar och biljetter har jag koll på och snart ska jag checka in. Ja ja det blir väl till att shoppa om det behövs, jag har ju klimatkompenserat så det duger.

Kattungen verkar trivas i familjen. Hon springer mest runt och kollar läget och fräser åt de stora. Lancelot är en klok gammal katt så han närmar sig utan att göra några hastiga rörelser och utan att fräsa tillbaka. Idag tryckte han nosen mot henne och backade sen snällt undan. en liten välkomstkyss...Cassiopeja verkar inte veta hur man gör då utan blir liksom stilla och morrar lite lågt. Pandora har inte orkat upp ur soffan utan låter henne gå runt där i rummet. Hon har gått på lådan också trots att hon har fått den full med pellets då Maken glömde kattsanden i affären. Duktig och ursöt.

Dagen blev en härlig uteritt för Natta och Thea i Delsjön. Bortsett från att båda hästarna strulade när vi skulle lasta och åka hem var det en perfekt utflykt med kaffe paus och rask promenad. Förstår inte vad som flög i Fabian för han går alltid ombord som han ska. Idag fick vi ta fram linorna för första gången och då han han gå av tre gånger efter att jag fått på honom. Jag hängde över bommen och vägrade släppa tyglarna och han gick ombord igen trots att jag bara drog lite i tygeln. Kanske var det något i höstluften? Kroppen är lite mör och jag hoppas att lite värme ska göra den gott ett par veckor.

Så nu Packar jag ihop mig och säger på återseende. Kanske kommer det någon uppdatering men jag vet inte hur internet fungerar i Kina och kommer väl inte direkt prioritera att blogga när det finns så mycket annat att göra. Soolong cowboys...

Här kommer några fina bilder till från igår och idag.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar