Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 28 oktober 2013

Måndag hej...

Stängningsdag på jobbet med fokus samtal om barnsyn och lärmiljöer...i smågrupper. Precis sånt som jag gillar allra mest. Det känns som om samtalen i grupperna börjar ta lite bättre fart och alla vågar mer. eller är det bara jag som hittar mig själv i förhållande till andra? Eller kanske att det börjar utkristallisera sig vem som tycker vad och att vi är på väg åt lita samma håll allihop?  I varje fall kändes det som att stämningen var på topp och vi fick pratat om massor av viktiga saker och dessutom han vi möblera om i Pizzan så den nu känns som en inbjudande och stimulerande lekmiljö mer än en matsal. Kul. mImorgon har vi en dag till full med samtal och en föreläsning som verkar spännande.

Istället för att åka och rida idag åkte jag direkt hem på grund av stormvarningen. Stormen förväntas dra in nån gång runt 17 och jag förstod att man planerar att stänga av broarna i Göteborg. Vem vill rida i en paddock med stora halvdöda ekar då? Inte jag i varje fall trots att Fabian verkar någorlunda stormsäker är jag inte säker på att han står kvar med alla fyra om ett träd faller på oss. Jag vill nog inte att han står kvar...

Nej istället plockade jag in några stackars äpplen och låter Dottern göra äppelpaj och sitter själv vid datorn och pillar med lite bilder från Kina. Inte helt tokigt en stormig måndag:)

Tänk att det är mindre än två veckor sen man var här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar