Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 5 februari 2014

Landat

Nu har jag landat hemma efter en lång dag. Fick gjort rätt mycket och förhoppningsvis rätt saker på jobbet idag. Nu är jag laddad för nästa veckas kurs och förhoppningsvis för workshopen veckan därefter. Fick även bokat en nätverksträffarna och fixat till lite på siten där mina länkar och foton försvunnit...

Det är så gott med solsken och det är inte mycket som slår grus på asfalt. Med smältvatten ovan. Möjligen sopad asfalt som är torr...men det dröjer några månader till. 

Jag åkte till allum efter jobbet för att löpa mig ett par skor men hittade inga lika snygga som dem maken glömde packa ner i sonens väska, eller som sonen packade ur innan vi reste hem. I vilket fall har jag inga skor och de jag vill ha står i. USA inklusive mina nya thermosulor jag köpte där...

Jag har alltså  fortfarande broddde skor som knastrar när jag går. Sen blev det lite brottom för jag skulle köra till Alingsås och tackade alltså vädergudarna för att de rensat vägarna från snö så jag kände mig betydligt säkrare bakom ratten. Fabian däremot blir jätte störd av att det är liv och rörelse runt oss när vi lastar så han vägrade gå på. Vi stod tillslut med två linor och fick ändå be om hjälp. Lika dant på vägen hem så nu är vi lite griniga på honom. Han skötte sig till en början bra på hoppningen men vägrade så nattis flög av en gång och hamnade på halsen en gång. Mycket titthjinder, vattenmattor och annat men jag tror egentligen inte det var det som var problemet utan mer att han var motvalls ponnyskrälle. Men vi älskar honom ändå. 

Nu är klocka halv tolv och jag ska äntligen ta mig upp till sängen och sovs gott hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar