Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 3 februari 2014

Tö...

En så vacker solig vårdag det varit idag. Lite blött ute på gården men känslan av att hämta tidningen och höra fågelsång är obeskrivlig. Lite takdropp också och grus som sticker fram. Visst kan det komma kalla dagar och massor av snö mellan nu och vår, men det är så otroligt löftesrikt såhär års. Minns förra sommarens fantastiska dagar. Den sommaren tog aldrig slut... Och nu är det snart dags för nya tag i trädgård och liv. 

Idag såg jag mitt drömhus igen. På Tjörn som är alldeles för långt borta egentligen. Jag hittar mitt drömhus regelbundet det mör jag sitter på hemnet och drömmer mig bort. Dröm hus och drömponnys dyker ju upp regelbundet men hittills har vi inte hittat den/det där som säger klick utöver det vanliga. Men vi ger inte upp...

Nåväl man får försöka njuta där man är trots allt. Idag hade vi planering klockan fyra så det vR överljudshastighet till stallet. Fabian är ju ren när det är snöigt så på så vis är det ju bra med kyla. (Kan inte riktigt se hur jag ska få ihop måndagarna när det börjar bli lerigt....) slutar arbeta 14:10 och var i paddocken 14.30! Det var helt underbart idag. Fåglar som sjöng i hasselsnåren, solen i nacken och en glad pigg ponny. Ite den bästa ridningen idag heller men med tanke på hur brottom jag hade gick det ändå bra. Jag fick lite magknip innan jag åkte till stallet så utifrån den förutsättningen är jag ändå nöjd.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar