Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 4 september 2014

Uppmanad

Dottern uppmanar mig att blogga. Tänka sig...tonårsbarn som är nyfiken på vad mor skriver? Ja det hänger givetvis ihop med ämnet, det är ju ofta relaterat till henne och hennes ponny. Jag vägrar dock att tänka på mig själv som ponnymorsa! Så länge man själv rider måste det ju finnas undantag? Jag ska strax återkomma till ämnet ponny. 

Först för övriga läsare, inklusive mig själv, en kort läges beskrivning. Fyfanihelsike vad förkyld jag är! Igår jobbade jag dels hemifrån och dels på olika möten. Lyckades klämma in ett extra möte på min rast med specialpedagogen på sonens skola. Gör mig inga förhoppningar alls om att det skulle bli helt bra för honom men, och detta skriver jag trots att jag är så nära att ringa Skolverket, det kändes som om han faktisk förstod och vill. Pedagogen alltså. Sista gången jag var med på möte grät jag i bilen hem. Det gjorde jag inte igår. Skönt!

Efter jobbet var det ju då hoppträning för Nattis i Alingsås igen.. Självförtroendet såg ut att vara i botten. Och först gick det ju inte lysande heller men på slutet var de Samspelta och det såg kanonfint ut! Hopas de kommer hitta den känslan på tävling i framtiden. Det blir också en extra hoppträning på söndag i Lerum för samma tjej vi tränade för i somras. 

Jobbet idag var helt ok om man tänker på hur dåligt jag mår. Men amerikanska flupills gör verkligen underverk de fyra timmar de verkar. Så frukosten blev trevlig med sagoberättande som slutade med att vi jobbade med bookcreator i paddan. Femåringarna var med och de minsta barnen var på utflykt. Eftermiddagen blev ju lite mer skarpt läge men det gick ihop tillslut. Jag gick också lite tidigare för att tacka av en god kollega som gick i pension. God tårta var det...

Men när det var dags att åka till stallet var tabletterna ur kroppen och jag trött igen. Vi gjorde påsar, sopade och krattade. Sen gick vi och tömkörde. Der gick ganska bra men jag tycker att gjorden sitter så dåligt. Kanske för att magen är i vägen? Ivarje fall känns det som om han är ovan att gå i töm. Idag skrittade och travade vi. För det mesta går han i för hög form men rätt som det var gick han bra. Vi körde bara en halvtimme och sen red nattis barbacka resten. Ett väldigt lugnt pass idag. 

Hemma skulle vi se på hopptävlingarna men halv nio  hade jag druckit en sån där god alkaselstzer mot förkylning, hosta och feber då jag var tvungen att lägga mig. Nu ska jag släcka lampan och hoppas att jag orkar jobba imorgon för det är värst vad jobbigt allt blir med feber....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar