Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 2 december 2014

Kanske?

Idag firade vi lucia ett par veckor för tidigt. Alla barn utklädda och så filmade vi årets luciatåg...det var himla roligt och filmen blir nog bra. Det var åtminstone så att fröknarna hade väldigt roligt... Och den arbetsglädjen är guld värd. 

Jag hade lite brottom i stallet eftersom jag planerat att träffa bästasyster i Lerum. Benet var lika eller mer svullet idag. Men efter promenad bättre. Det gick också någorlunda att hantera skrället idag;) Jag ställde ut koner men tanke på att vi skulle göra lite lydnad kring dem. Han var lite så där på gränsen till att fundera på bus... Bet lite i jackan, drog mig i håret, skrapade i marken... Men sen kom han på att han kunde bita i konerna och bära runt på dem.  Det blev han som städade undan, en kona i taget bar han till grinden. Tror inte att man kan lära dem apport? Men han är verkligen som en liten hund.

Köpte glögg och satt på conditori i Lerum med Cia. Det som skulle bli ett kort möte blev flera timmars avslappnat småprat. Jag uppskattar verkligen att du är hemma hörru...saknar att ha min syster i samma land. Och bästa kompisen i Kina... Nej fy. 

Stannade och handlade lite lussebullar och annat på väg hem så efter vi begravt kaninen hade vi lite adventsfikat jag och barnen. Glöggen var god, jag blev sömnig...ny dag imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar