Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 11 december 2014

Tid?,

Ja ibland får man oväntat lite extra tid. Idag var det Saradag i stallet, då får vi hjälp med att fixa boxar och mat i stallet så kvar blir bara intag på kvällen. Jag skulle utnyttja dessa oväntade extra timmar genom att fixa marsvinens klor innan det är dags att låta dem flytta hem till en av Nattis klasskamrater som förhoppningsvis kommer ha lite mer tid och intresse för att ta hand om dem. Klorna var ohyggligt långa så bara det är ju en indikation på att vi inte riktigt har den tid det tar. Ponny är en tidskrävande hobby... Björn och Benny fick i varje fall väldigt mycket beröm för att de inte var för tjocka och för att pälsen var fantastiskt fin!  Hon undrade hur vi utfodrade dem för att hålla de så fina...grovfoder och alla rester från grönsakerna. Vi glömmer nämligen att köpa pellets ganska ofta så det ges bara som godis ibland. Precis som hästen alltså fast vi skulle aldrig glömma klippa naglarna på hästen med skruvade klor som följd...det ska bli lite tråkigt att de flyttar för sötare smådjur finns inte. Och det är lite tomt när inte huset är fullt med djur.

Jag är  ganska orolig för Mannes ben också. Vetrinären tyckte inte det lät som åverkan på senan men man vet ju inte förän man undersökt. Vi ska i varje fall skritta igång honom 45 minuter under kontrollerade former i 7-10 dar så nästa fredag behöver han vara helt återställd. Är han inte det får vi åka in till kliniken och undersöka med ultraljud  för att var säkra på att det inte är en senskada. Senskador är typ det jag varit mest orolig för när vi köpte häst. Dels för att de är svårläkts och tar fasligt lång tid på sig och för att det inte alltid blir helt bra...dels för att en häst med tidigare senskada blir betydligt svårare att sälja. Inte för att jag vill sälja vår fining, men tids nog kanske Nattis vill ha storhäst. Jag vet att man ska försöka se positivt på saker. Men idag var han lite mer svullen än i går så det känns väldigt ostabilt. Skulle gärna sälja min transport så jag har massor av pengar till vetrinären...

Jag gjorde bara ett kort besök i stallet efter att jag handlat. Satte på back on track skydd och tvättade hagskydden...för övrigt fixade Nattis intag mm. När vi kom hem åt vi varm middag( ohhh!) innan vi bakade pepparkakor till julmusik och bara tog det lugnt. Snart är det julefrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar