Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 15 april 2015

Återställd


Jo nu är jag nog faktisk helt återställd efter magsjuka from hell. Att det ska ta så lång tid innan kroppen återhämtat sig. Två dagar sjuk, tre dagar vila...nåväl igårkväll var jag fortfarande inte helt säker på vad magen tyckte om mat. Men när jag vaknade i morse var kaffet gott och mackan smakade underbart. Kunde unna mig lax och kokt potatis till lunch och var riktigt hungrig. Jag stannade hemma ändå hela dagen och vilade upp mig lite extra. Jag har hört att man ska ha en dag då man kan äta innan man går till jobbet och det övertalade jag även mitt samvete. 

Jag ägnade dagen åt att läsa lite och vara ute i trädgården. Idag orkade jag ju faktiskt till och med pyssla lite. Grävjobb väntar jag med några dar till med för riktigt så stark känner jag mig inte...jag stod i stället och fiskade upp löv från dammen med en håv i regnet. Blött och eländigt och samtidigt väldigt meditativt. Planen var att få upp bottenslammet också men efter att ha fyllt ogräshinken förta gången låg där både en stor fet groda och tittade på mig med ledsna ögon och säkert 25 stora trollslände larver. Där sprack den planen. Visserligen äter trollsländelarver grodyngel till viss del, men också mygglarver och flugor...så de åkte tillbaka i dammen och så tog jag ytan och massor av Nate som förökar sig väldigt. Fick också en stor boll med grodägg i håven så det var en spännande dag. Tänk att det efter så många år är lika spännande att stå vid vatten med en håv och se vad som lever i dammen? Och tänk att man har ett jobb där man får betalt för att känna sig nyfiken på insekter. Utan att man på något vis verkar nördig! 


Det blev lite soffläge också innan stallet. Idag skyndade vi oss att lasta för vi hade en föhoppning om att slippa strida med lika många som igår. Idag var det bara två ryttare till men deras hästar var ju sådär smågalna och hoppa skulle de göra också. Manne var irriterad och busig idag med. Trots största dosen av de lugnande örterna. Fast han gjorde inget mer än att satsa lite för ett bocksprång. Nattis red väldigt mycket skänkelvikningar mot väggen för att hålla honom lugn. Traven idag var verkligen jättefin och full med kraft första fyra minuterna. De sista fyra blev mer bus och kast med huvudet...lite svullen direkt efter men redan tillbaka i stallet hade det lagt sig.

Eventuellt kanske vi inte borde ha lagt dressyrsadel på en blöt häst? Kanske gummipadden skavde och irriterade lite och satte lite extra sprutt i benen? Han har ju faktiskt inte bockat innan i den andra sadeln...

I morgon ska jag äntligen till jobbet och ungarna igen. Jag undrar om de pysslat myror när jag varit borta eller om vi kan göra det i morgon? Hoppas det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar