Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 2 april 2015

Skärtorsdag

Japp äntligen kommen där påskhelgen jag längtat efter...kanske hinne roman komma i kapp på några fronter om än inte alla. Jobbet var riktig härligt idag med. Målade lite ägg och gjorde en myrfarm och en maskfarm. Såna små saker som gör livet värt att leva. 
Ett fantastiskt påskägg väntade på mig i personalrummet. Kanske en liten muta från nöjds föräldrar, eller en belöning för gott arbete? 


Jag kom,lite sent till stallet men nattis hade fixat stallet så det var bara att promenera en sväng. Både gårdagens och dagens promenader gick bra. Igår mötte vi lite av varje bland annat en skällande hind som gjorde att hästarna hoppade ut i bilvägen. Idag stod vi och tittade på barn på studsmatta...spännande men hästarna är stabila. Solen sken och det blev precis lagom att ta in de andra när vi kom tillbaka. Imorgon ska vi träffa en kompis vid ridhuset och rida ut en sväng efter travarbetet. Vi stod i samma beteshage i somras. Ska bli roligt att få lite ridsällskap för omväxling skull.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar